Zo vindt je nog eens iets!

Forummers,

Mijn moeder was bij haar thuis (weer) eens aan het opruimen, toen een doosje met sieraden tevoorschijn kwam, met daarin ook 2 horloges:

Dugena Precision (handopwinder):

Loopt goed, kras op glas, ik heb geen idee hoe oud deze is.

en een Tissot Rockwatch (dames):

Volgens mij toch onderhand een designklassieker uit de 80’s

Groeten, Marc

Leuke vonst!
Die Rock Watch (of is het een Wood Watch?) kun je als je deze wilt verkopen het best aanbieden op eBay Duitsland. Daar betalen ze er rond de 200 euro voor als het in goede staat is.

Achterzijde:

Het is een Rockwatch, voor- en zijkanten kast onbeschadigd, achterkant enkele krasjes op plaat.

Ik zal mijn moeder eens vragen of ze er afstand van wil doen, ze draagt de klok geregeld sinds ik er een nieuwe batterij in heb laten zetten.

Gr, Marc

Zal wel door de foto komen maar de kast lijkt van hout ipv steen.

Klopt,

Maar het is toch steen; voelt ook heel koud aan.

Gr, Marc

Is een tropische houtsoort en hard als been. Valt onder de collectie Rockwatch, maar bij Tissot zelf spreekt men van de woodwatch.

De bandaanzet bij een Rock- of woodwatch is dezelfde, heb deze veel in herstelling gekregen en nog. De bandaanzet maakt deel uit van de bodem.
Zowel bij de Rock als de woodwatch heeft men dikwijls problemen met de glasrand, bij het breken van het glas is deze dikwijls beschadigt. Er is nog eens een andere versie op de markt gekomen maar heeft niet hetsucses gekent van dit model.