Zo zie je nog eens wat... Sjöö Sandström

Even voor werk naar Stockholm, paar uurtjes over om door de stad te lopen…

Toch weer iets bijzonders gezien wat ik niet kende en jullie niet wil onthouden


Leuk charmant winkeltje met werkbank.

Ff gegoogeld. Want helaas geen tijd om binnen te gaan maar horloges zagen er strak, clean en verzorgd uit.
Mooi Zwitsers microrotor uurwerk geassembleerd in Stockholm…

11 likes

Ruud heeft er al heel lang 2 van liggen…

https://clockwise.nl/brands/sjoo-sandstrom-en/

Ah, je bent in Solna geweest. Of exacter, Sundbyberg? :slight_smile: Althans, ik kwam het merk op twee plaatsen tegen, maar deze gast had naast Sandström ook Sinn.

Tsja. Om de pols viel het me niet mee, eerlijk gezegd. Was allemaal wel strak afgewerkt, maar niet op een niveau wat de prijs rechtvaardigt. Wel leuk om gezien te hebben.

Ana/digi, 44 mm? Zit niemand op te wachten… :slightly_frowning_face:

Ik ken Ruud van enkele jaren terug, heeft wel wat goede inkoop-beslissingen genomen - deze dus wat minder, lijkt.

1 like

Recent bij Ruud binnen geweest, deze zijn inmiddels vertrokken meen ik. Zijn site is niet altijd snaarstrak up to date, al is dat sterk verbeterd de laatste tijd!

Een aantal B segment juweliers zijn dealer geweest tot een aantal jaar geleden ( en misschien een enkeling nog wel…) , was/ is geen succes hier in NL.
In Zweden kom je het regelmatig tegen en is het wat succesvoller.

Stockholm centrum. Nabij Birger Jarlsgatan waar alle luxe winkels aan zitten.

Ah… Die had ik dan weer niet gezien. Helaas kom ik daar al sinds 2006 niet echt veel meer. Vroeger at ik altijd een brunch in Rådmansgatan, en dan liep ik altijd hetzij richting Strandvägen langs Svampen of richting St:Eriksplan om CD’s te kopen.

Als je er zakelijk komt zit je meestal in de burbs of industriegebieden, dus dan staat Birger Jarl vrijwel nooit op het menu, al wil ik nog wel eens een hotelletje boeken naast Humlegården. Het blijft een fantastisch leuke stad. :slight_smile: :+1:

Maar die horloges, ik denk dat @Ropa wel een punt heeft. Dat gaat in Nederland niet hard vliegen, want ze zullen echt afschrijven als een dolle. Het is het net niet.

Was zakelijk maar dat is voor mij juist vaak heel erg in het centrum :sunglasses:

(moest aan Svaevägen zijn)

Was voor mij eerste keer in Zweden. Moet zeggen dat alles (land, mensen, cultuur) mij heel heel goed bevallen is.