Zodiac astrographic SST

Deze had ik al:

En daar is nu deze bijgekomen. Hoefde ik eigenlijk nauwelijks iets aan te doen, ook wel eens leuk. Deze heeft ook het 36000 Bph uurwerk van Zodiac.
Het glas is vrij netjes, een paar krassen maar verder niet dof. Hiervoor een nieuw glas vinden is bijna onmogelijk, vanwege de bedrukking op de achterkant.

Vergulde kast met best weinig slijtage.

Op een foto van gisteren zie je de kroon, die heeft wel een beetje slijtage aan de rand, maar werkt verder prima.

Uurwerk is heel netjes. De rotor rammelt wat, maar hij klappert niet tegen het achterdeksel aan gelukkig.

Het is niet ieders smaak, maar weer eens wat anders :slight_smile:

Proficiat, ik vind je eerste Zodiac het mooist. Maar, je nieuwe is natuurlijk ook een bijzondere sneltikker.

Dank je :slight_smile: Die eerste Zodiac is ook mooier, en die kon ik alleen kopen omdat ie intern in stukken lag. Opwindas kapot, veer stuk, veertrommel stuk. Deze gouden hoefde ik alleen maar op te winden…

Die 1e is inderdaad erg leuk. Zwevende uren, minuten en seconden, hoe werkt dat?

Die 2e hoort er dan wel weer bij, dus veel plezier er mee.

Gr,
Peter

Doorzichtige acetaat (plastic) schijven. één voor de uren, één voor de minuten en die met de rode stip bovenop voor de seconden. Doordat het een high beat uurwerk is, wordt het “zwevende” effect van de rode stip nóg mooier.

moooooi !
proficiat.

Mijn beste,

Het is even wennen om zo’n futuristisch horloge te aanschouwen,
maar ik ben er zeker van dat deze Zodiac zijn ware schoonheid aan jou pols doet openbaren!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

MartijnV Schreef:

Doorzichtige acetaat (plastic) schijven. één voor
de uren, één voor de minuten en die met de rode
stip bovenop voor de seconden. Doordat het een
high beat uurwerk is, wordt het “zwevende” effect
van de rode stip nóg mooier.

(tu)

Toppie(tu)

Schitterend, man! Alletwee!! :~

Heel mooi alle2 (tu)

mvg

wow, supermooi, vind de rvs het mooist. Ben ik nou ook naar op zoek…
groet Charles

En de vraag is natuurlijk: wie windt wie op ?

hier vind je nog wel eens wat
http://www.vintagezodiacs.com/zforums/index.php

op ebay komen ze ook wel eens voorbij, er staat er nu ééntje voor 450 euro.

Zoek eens op SST. Glycine heeft ook ooit een SST gemaakt. Boeing ontwierp in de jaren 60 een SST (Super Sonic Transport, geloof ik) waarmee je via een route buiten de dampkring van continent naar continent zou kunnen vliegen.

Menno

Mode term uit die tijd,vandaar ook op de zodiacs :slight_smile: Geeft je het “concorde” gevoel…