Zodiac Astrographic SST

Hallo,
Ik heb ooit dit horloge gekregen en ligt eigenlijk al jaren in de kast.

Nu zou ik graag willen weten of dit horloge nog waarde heeft en zo ja hoeveel.
Het horloge loopt niet en heb geen idee wat er aan scheelt.
Ben een leek op horloge gebied.

Wie kan mij meer vertellen?
Bij voorbaat dank.
Groeten John

1 like

Dit is wel een redelijk apart horloge
Jaren '70, automaat
Indien goed werkende staat zal deze aardig wat op kunnen brengen
Op Chrono24 staat er een voor $1275,-
Zou zeker de moeite zijn om eens te laten nakijken door een uurwerkmaker

Hmm ja, maar je kan er wel 6000 euro voor vragen, vragen staat vrij. Er staat er ook 1 op voor 200 euro.
Op Ebay zijn er vrij veel verkocht en het gemiddelde is tussen de $175 en $200. Dat lijkt me een realistisch bedrag.
Dat is natuurlijk wel in een goede werkende staat.

Hmm…dat zijn inderdaad andere prijzen :frowning:
Chrono24 spant sowieso de kroon qua prijzen, ik had het kunnen weten.
Maar even laten nakijken kan geen kwaad.
Ik vind het toch wel een redelijk apart horloge :wink:

Altijd doen, zeker de moeite waard. Inderdaad een apart horloge, in een la leggen kan altijd nog.

Bedankt alvast voor de reacties.
Zijn reparaties aan dit soort horloges doorgaans duur?
Voor de volledigheid hierbij ook nog een foto van de achterkant.

HI,

Dat ligt er helemaal aan wat er aan scheelt. Een standaard servicebeurt van een handwinder kost je zo’n 60 tot 80 euro. Als er onderdelen nodig zijn, komt dat er natuurlijk nog bovenop.
Misschien wil er wel een hobby horlogemaker van het forum voor naar je kijken. Dan ben je wat goedkoper uit waarschijnlijk.

grt Melvin

Volgens mij is dit een automaatje.
Als ik een beetje op ebay kijk zal de waarde wel rond de 200 euro liggen als die een servicebeurtje heeft gehad.

Gaaf ding! Ik heb er ééntje met stalen kast. Uurwerk tikt met 36000 tikken per uur, moet dus wel even extra aandacht aan besteed worden omdat zo’n “high beat” uurwerk de juiste olie soorten nodig heeft. (200 dollar lijkt me een koopje trouwens)

Leuke horloges zijn dit van Zodiac. Ik heb er pas geleden nog een laten veilen en die heeft volgens mij €250 opgebracht, dat was ook een verguld model met band alleen een ronde kast. De stalen versies brengen meestal wat meer op maar afhankelijk van staat en model €150-300 doen ze wel.

Hallo,
Allen bedankt voor de reacties.
Ik ben ermee naar de horlogemaker geweest en die kan m weer helemaal werkend krijgen voor 85 euro (schijnt iets met de balans te zijn).
Daar denk ik nog even over na, want wie weet zijn er ook wel geinteresseerden die m zelf kunnen opknappen en willen kopen zoals ie nu is.