Zodiac - ik heb duidelijk wat gemist

Toen het merk Zodiac door Fossil werd overgenomen, maakte ze er een soort tweede Diesel van. Zonde van de geschiedenis en niet mijn smaak. Maar nu werd ik door een juwelier op Zodiac gewezen. Ik heb duidelijk iets gemist…

Prijzen rond de 1.100 euro, Zwitsers, saffier, automaten, 20ATM… http://www.zodiacwatches.com

Gvd, plaatjes van hun website pikken lukt me niet… Ga kijken, ik ben echt onder de indruk!

3 likes

Een flinke scheut jaren 70 en daarom niet echt mijn smaak, maar zeker horloges met een eigen gezicht dus de moeite waard om in de gaten te houden.
Dank voor het delen!

Plaatjes pikken lukt mij wel, dus hier een voorproefje. :smile:

1 like

Fossils eigen zwitserse uurwerken ?

Mij nu ook.

4 likes

Wel vet dat ze de Zodiac super sea wolf opnieuw hebben uitgebracht. Dit heb ik altijd een prachtklok gevonden.

Wel een merk met eigen gezicht. Het Sea Wolf-model is ook wel mijn favoriet. Onlangs is er door Hodinkee ook een artikel gepubliceerd over de restauratie van een vintage Sea Wolf:

Vintage Zodiac raakt ook steeds meer in trek.

Interessant weetje, de genadeklap voor het merk in de jaren zeventig was de Zodiac-killer, een seriemoordenaar die brieven naar de pers stuurde gesigneerd met Zodiac en hetzelfde logo als het horlogemerk.

Gek genoeg wou niemand toen nog zo’n horloge… de seriemoordenaar is overigens nooit gepakt.

Zodiac was vroeger een heel goed merk met innovatieve producten, het is erg slim dat Fossil hier nu serieus werk van maakt.

Hou Zodiac al langer in de gaten :wink:

Je laat ook meteen de mooiste van het hele stel zien :sunglasses:

1 like

Fraaie vintage style duiker! Maar ik ken Zodiac eigenlijk niet anders dan van de '70s (style) duikers. Heb nog nooit een Zodiac gezien die op 'n Diesel leek. :confused: Nou is het aanbod van Diesel nogal breed, met een aantal vrij extreme modellen, die qua ontwerp dan weer veel weg hebben van die gedrochten van € 50.000+ die in een ander topic wel 'ns voorbij komen. :grinning:

Fossil…geen Diesel

Goedkoop zijn ze niet,
http://www.watchstation.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryView?storeId=34054&departmentCategoryId=288189&parent_category_rn=288391&categoryId=288394&langId=-1&catalogId=23503

1 like

Ik vraag me af of in alle modellen een STP1-11 uurwerkje zit want dat is me niet duidelijk geworden.
Overigens wel mooie modellen!

Mooie klokjes, maar wel aan de prijs.

Mooie modellen van een leuk merk. Wat vintage betreft focust het erg op de SeaWolf modellen. Logisch want ze zijn makkelijk herkenbaar aan de markers en hebben een link met allerlei strijdkrachten in Zuidoost-Azië en zelfs de Navy Seals in de jaren '70. Ze zijn niet zeldzaam, maar ze zijn wel zeldzaam in een mooie conditie en originele staat. Het is te hopen dat de status en kwaliteit kan worden herleefd.

Toch hebben ze meer mooi spul gemaakt dan de SeaWolf alleen.

2 likes

Ik heb nog een Astrographic SST liggen met waarschijnlijk een gebroken veer. Toch maar eens naar kijken.

Dit dus. Lees even mee.

[quote=“Henrik, post:1, topic:63756, full:true”]
Toen het merk Zodiac door Fossil werd overgenomen, maakte ze er een soort tweede Diesel van. [/quote]

2 likes

Was een hele slechte periode voor Zodiac :smile:

Ik heb inmiddels begrepen dat Fossil ze niet in Nederland wil verkopen. Niet dat je ze dan niet kan krijgen, maar iig niet bij Nederlandse handelaren.

1 like

Volgens de store-locator van Zodiac, London en Leeds het dichtstbij :grimacing:

Mocht je hem in het wit wel mooi vinden dan heb ik er nog 1 beschikbaar haha