Zodiac naar de eeuwige jachtvelden

Eens kocht ik dit horloge omdat ik er meteen verliefd op was. Het was van een forumlid genaamd Tukker van DZVL. Horloge afgehaald in Amsterdam en aanvankelijk heel blij. Zoals ik al eerder melde zat na een tijdje vocht onder het glas. Door het open te maken heb ik het kunnen schoonmaken. Wat opviel was dat de plastic binnenring gebroken was. Ook de bijbehorende schakels zagen er erbarmelijk uit. Maar die had ik niet nodig. Kortom er was al eens flink in “gesleuteld” Toen ik vorige week een stofje ontdekte wilde ik hem weer openmaken. Ik was van plan hem te verkopen maar vond wel dat hij in toptoestand moest zijn. Nu was het vocht echter haar werk gaan doen. De verf van de wijzers gingnen bladderen. Ik had het helemaal gehad en heb er afscheid van genomen. Het is een goede les om geen impulsieve aankopen meer te doen. Ik ben gelukkig altijd eerlijk in mijn advertenties maar zal vanaf nu alleen nog maar nieuwe horloges kopen. Hieronder nog maar een laatste foto uit nostalgie. :frowning:

Jammer voor je.
Tja, je bent ook een perfectionist hè.
Maar denk je nou echt dat er op het forum niemand is die hier nog aan wil gaan prutsen?
Ik denk dat je er best iemand nog een lol mee kan doen hoor.
Enne…persoonlijk vind ik het helemaal niet zo erg als je kan zien dat een horloge al een beetje geleefd heeft.
Afijn…dit moest ik evenkwijt.
Sterkte trouwens met het dragen van dit verlies.

Beetje vreemd. Was de waterschade niet verteld aan je toen je hem kocht? Altijd nieuw kopen maakt de hobby wel duur!

Mijn beste Dreski,

Kijk niet terug met de vraag “waarom“, maar droom van een nieuw horloge en zeg, “waarom niet”

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Jürgen Schreef:

Beetje vreemd. Was de waterschade niet verteld aan
je toen je hem kocht? Altijd nieuw kopen maakt de
hobby wel duur!

Nee dit viel me pas op toen het weer wat warmer werd en er een veeg aan de binnenkant van het glas zat. Het ging ook allemaal veel te snel en impulsief. En altijd nieuw kopen is wel goedkoop te houden hoor. Maar je moet er wat meer moeite voor doen. :wink:
Ik ben geen vintage drager en als er iets onder of in mijn horloge zit draag ik hem gewoon niet. Als ik soms ook lees dat een oude wijzerplaat heel mooi verkleurd is in een advertentie denk ik iets heel anders. Het forumlid is overigens niet meer aktief na de verkoop. Het is dus ook geen liefhebber volgens mij. Ik weet wel waar hij woont maar heb geen zin om stennis te gaan schoppen. Het was een wijze les.

Eeuwig zonde, was een mooie klok.

erg jammer, ik zou ook balen en waterschade is niet het zelfde als ouderdom verkleuring op een vintage wijzerplaat .

Dit vind ik jammer voor je, Dreski. Je vond het zo’n mooi horloge! (ik trouwens ook, hoor! :wink: )
Verder sluit ik me helemaal aan bij de mooie woorden van Tissot62. Er liggen nog zóveel mooie horloges op je te wachten!! :slight_smile:

Deze dingen horen allemaal bij de hobby. Ik zal niet de eerste zijn die iets dergelijks heeft meegemaakt. En ik verheug me al weer op andere inderdaad.

Dit is natuurlijk heel jammer vondt het best een leuk klokje

gr Pieter

dreski Schreef:

Deze dingen horen allemaal bij de hobby. Ik zal
niet de eerste zijn die iets dergelijks heeft
meegemaakt. En ik verheug me al weer op andere
inderdaad.

Je bent inderdaad niet de enige. Onlangs heb ik een Citizen duiker gekocht die volgens de fotos en de eigenaar nog perfect was. Niet echt dus, bij aankomst vielen de geoxideerde wijzers me al op en daarbij was er op het glas een kras en is de datum licht verschoven. Vette pech en zonde van de centen.

straf hoor andré en zonde dat het een eerlijk man als jou moet overkomen. Maar niet alle verkopers zijn oneerlijk kijk maar naar jezelf en ik denk dat ik ook eerlijk was tov jou, dus de goeie bestaan ook nog. Trek je daaraan op.

Misschien kun je op Ebay of de komende rikketik een wijzerplaat scoren?

gr Ron

Zeg dreski, je gaat me toch niet vertellen dat je het horloge weggegooid hebt? Misschien kan je er een forumlid nog blij mee maken.

Nee ik heb hem niet weggegooid. Hij is heel apart hoor. De kroon kan je er helemaal uit trekken en als tandenstoker gebruiken. :wink: Je kunt hem dus niet meer gelijk zetten. Wie weet koop ik nog eens een model met rubberband. Dan heb ik in ieder geval een stalen band erbij.

ik vond het een mooi horloge, erg jammer en ook wel triest dat er een verkoper is die dit portal misbruikt voor dit soort ongein.