Zodiac red dot diver automatic

Beste forumleden,

Ik ben van plan dit prachtige horloge aan te schaffen, 42 of 38mm nog niet zeker.

Echter kon ik weinig informatie vinden op het web over de waarde van het horloge. Heeft iemand een idee van een prijs indicatie? (geen zin om weer eens te veel te betalen voor een horloge)

Alvast bedankt!

1 like

Gaat het om het horloge van het plaatje? Of is het plaatje als voorbeeld?

Zodiac red dot wisselt enorm in prijs. Er zijn er veel in omloop die opnieuw van een kast voorzien zijn of opgebouwd met NOS parts.
Met name toen Tag de firma Heuer overnam en als Zwitser niet de Franse producten wilde gebruiken kwamen er veel monnin kasten vrij in de markt.
De Monnin kast heeft de “v” vorm bij de kroon bescherming. Van de originele red dot is deze rechter. De latere red dot lady kwam vaak wel met “v” vorm. Wijzerplaten van de red dot wat en er ook genoeg los dus om een goede prijs te bepalen is een uurwerkfoto en achterkant nodig.
Een red dot in ern monnin kast begint ergens op 450 in goede staat. Een topper origineel tot zo’n 1400 zou ik zeggen. NOS is vaak een kastwissel/herbouw.

Hieronder een foto van een Heuer in de monnin case
En een herbouw red dot die ik een keer voor een klant heb gemaakt met de wijzerplaat die hij had.

Succes!

3 likes

@meisink
Het plaatje is als voorbeeld.

Hier drie recente foto’s van een quartz model dat ik heb aangeschaft. Maar dus nu opzoek naar een automatische. Omdat de prijsklasse daarin wat hoger blijkt te zijn vraag ik maar is om advies😅

1 like