Zodiac - Tiffany

Op zoek naar een Zodiac volkalender met maanstand uit de 60tiger jaren kwam ik deze Zodiac automaat uit de sixties tegen op eBay,
de aparte kast is 37mmx41mm, na veel biedingen had ik 'm voor 180 euro.
tis weer eens wat anders dan rond of vierkant,
krijg er nog een nieuw glaasje in van “my dear friend”" verkoper,

Groet, André

Heel apart model, verzamelobject. Ik ken er die niets anders dan die speciale kastvormen verzamelen.
Is een AS 5100 caliber (of 5103).Wel een speciale afregeling op de balans voor Zodiac.

ja die had ik ook al gezien ,heel apart klokkie,ga je hem kopen?

edit :goedemorgen je hebt hem al gekocht,leuke aanwinst,maar wat heet tiffany met zodiac te maken,is het model tiffany ???

Hi Floris,

Tiffany&Co, van oorsprong een juweliersbedrijf ontwerpt ook horloges en laat die vervolgens maken door horlogefabrikanten.
Zo’n beetje alle bekende merken hebben voor Tiffany één of meerdere modellen geleverd.
Vooral Patek Philippe heeft veel geleverd aan Tiffany in het verleden.
aardige bijkomstigheid, deze beroemde naam op een wijzerplaat,
veel meerwaarde heeft 't blijkbaar niet.

Groet, André

weer wat geleerd ,ja ik had hem op ebay gezien en vroeg me de hele tijd af wat dat tiffany betekende,wel een leuke aanwinst hoor,ik heb zelf ook een vintage zodiac,en zoek regelmatig op dit merk op ebay enzo.

Ik kijk vooral naar deze Zodiacs,

Zodiac Seawolf

en de Zodiac volkalender-maanstand in diverse uitvoeringen

Erg leuk en ondanks dat tiffany hem niet extra kostbaar maakt geeft het denk ik toch wel een leuke meerwaarde.

Mvg Dennis.

Ik vind 'm erg mooi. Het is een Zodiac Olympos uit ongeveer 1965.
Ik heb echter mijn twijfels over de echtheid van de plaat. Is Tiffany & Co toegevoegd om de prijs op te drijven? Of is het net als bij Patek en Goering zo dat de producent is toegevoegd? Ik weet het niet. Lijkt me interessant om dat eens na te vragen bij bijvoorbeeld Tiffany of deze verzamelaar http://www.vintagezodiacs.com/ ?
Maar erg mooi, zeker de aparte kast.

Bedankt voor de tip Henrik,heb Butch van die Zodiacsite al een mailtje gestuurd.
en ja ik heb ook mijn twijfels over die Tiffany toevoeging,meestal staat 't dan ook in de binnenkant van het deksel gegraveerd.
als deze Zodiac verder hetzelfde is als een standaard Olympos ? of Olympus?
zal dat Tiffany wel toegevoegd zijn om de prijs op te drijven.
Dat is dan niet erg gelukt lijkt mij.

Groet André

Nee, die prijsopdrijving is dan inderdaad niet gelukt. Misschien heeft het (als het zo is) zelf tegen gewerkt.
Wat mijn boeken over de OlympOs weten te vertellen is dat het een 21 steens automatisch uurwerk moet hebben, een datum op drie uur en dat het uit 1965 stamt. En dat klopt geloof ik wel he?

Op de foto is te zien dat er een 17 steens uurwerk in zit.

Mvg Dennis.

Inderdaad. Hmmm. Vreemd.

Zodiac Seawolf komt wel regelmatig lang,maar dan hebben ze meestal een zwaar leven achter de rug,die volkalender moet je helemaal geluk mee hebben volgens mij,die wil geloof ik iedereen hebben !

Heb er geen haast mee Floris,ik wacht geduldig af, heb gelukkig al een paar andere klokjes in mijn verzameling die ik kan dragen.
Kun je een foto plaatsen van jouw Zodiac ?
groet André

is het ook goed als ik hem naar je toe mail,weet even zo snel geen plek om hem te “hosten”!

Floris, ik heb je een PB (privéberichten) gestuurd met mijn emailadres,

Andre