Zodiac, een voor mij nog onbekend maar toch aansprekend merk. Heb altijd een super seawolf willen proberen, en nu komt er voor het eerst 1 mijn kant op. Ben erg benieuwd… Wat zijn jullie ervaringen en meningen over Zodiac? Nu onder de Fossil groep, maar brengen toch wel spannende designs op de markt de laatste tijd.
Ik vind het een leuk merk. Natuurlijk is het ook te waarderen dat merken met de nodige history zo een nieuwe kans krijgt.
Ik weet niet precies wie wat heeft gedaan, maar net na de herintroductie zijn er een paar jaren geweest (zeg van 2010-2014) waarin (het vernieuwde) Zodiac van alles probeerde qua designs. Deze modellen staan bekend om iets mindere quality control (QC) en ook logisch aangezien ze weer nieuwe modellen aan het uittestten waren. De laatste paar jaren lijkt het een stuk beter te zijn. Met STP (Swiss Technology Products - ook Fossil als eigenaar) hebben ze nu 2824 compatible loopwerken in gebruik.
Ik zie in ieder geval, dat de pastel gekleurde Super Seawolfs (hoofdzakelijk voor de US markt) nu aardig vaste harde prijzen hebben.
Ik heb zelf een paar oude (pre-1980) Zodiac’s en die zijn prima met alle Zwitserse QC uit die tijd.