Zodiac

Forumgenoten,

Een collega van mij, draagt een zeer charmante Zodiac uit eind 60 of begin 70er jaren.

Mijn interesse was dus gewekt. Ik ben eens op hun site gaan kijken naar het aanbod van Zodiac. Ik moet zeggen dat er mooie klokkies bij zaten. Maar er zat geen een automaat bij. Allemaal Quartz en daar is op zich niets mis mee, maar ik hoef geen Quartz klokkies meer.

Weet iemand van jullie of er nog aan mooie Zodiac automaten te komen valt en/of Zodiac toevallig recentelijk nog een automaat heeft toegevoegd aan het collectie?

Groet,

Liron

ik heb pas deze zodiac gekocht :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3856,3856#msg-3856/

Liron, Zodiac is een oud merk en ondere andere bekend door een aantal duikhorloges. Leen heeft een hele mooie.

Maakten natuurlijk ook nog wel andere horloges maar volgens mij zijn de duikers het bekendst. Beetje zo’n verhaal als Doxa. Beide zijn niet alledaagse vondsten.

Nou is de merknaam zodiac onlangs overgenomen door Fossil en die hebben er weer wat leven in geblazen. Op het moment hebben ze een grote collectie grote, stoere, retro klokjes. Helaas allemaal quartz en net zoals veel fossil horloges, erg modieus. Diesel past in hetzelfde vakje.

Denk niet dat je zo makkelijk een oudje vind…ondanks dat …succes

Vind die oude Zodiac duikertjes best leuk, ben al een tijdje op zoek. Maar buiten alle 2e hands sites in de gaten houden kun je niet veel, en helaas nog niks tegengekomen.

Ik heb zelf enige tijd geleden een Zodiac Astrographic 2000 gekocht. Prachtig horloge, het is nog wel 's te vinden op Ebay (Euro 200-250). Het is een uitgave in de periode dat Zodiac nog (net) niet in handen was van Fossil, maar van een Amerikaans concern. Gereguleerd tot chronometer. Overigens bestaat er nu nog wel degelijk een Zodiac-automaat; zowel een 3-wijzerhorloge als een chronograaf.