Zoek afbeelding logo gekruiste veren

Ik heb een oude gouden polshorloge terug gevonden waarvan ik wat summiere achtergrond informatie van heb. Zou een van de eerste gemaakte polshorloges zijn gemaakt tssn 1900 & 1925. Is aangekocht in (toen) amerika na deze period naar België verhuisd. Er staat een logo op (het lijkt op twee gekruiste veren) verder lees ik 18K 730 (vermoed 18 karaat) en een serienummer 7042. Het is dus een oude gouden horloge maar de band van die horloge is nogal bijzonder. kan iemand me hier mee verder helpen?

Om echt geholpen te kunnen worden zijn duidelijk foto’s onmisbaar.

hcptdg Schreef:

Om echt geholpen te kunnen worden zijn duidelijk
foto’s onmisbaar.

bovendien zou ik (ook)in t vintage gedeelte plaatsen. wellicht meer kenners daar.

Hallo en welkom,

Het is een Hamburg America Company (HAC), later werd dit Junghans. Ik ben ook benieuwd naar een foto, kunnen we wellicht ook helpen met de band.

Google:

The movement has the crossed arrows trademark of the Hamburg American Clock Company or HAC.

HAC was formed in Germany in 1873 by Paul Landenberger and Phillipp Lang. The initial

company was known as Landenberger & Lang Uhrenfabrik and had a trademark, a steamship with

the words ‘In God We Trust’. Paul Landenberger, son in law of Erhard Junghans, worked at

Junghans for several years before starting up this new company. The company was involved in

the production of clock movements, clock parts, dials, and cases for all types of clocks.

Most of these products were sold to the trade as they wer not in the business of selling

finished clocks, it seems. The company changed their name to Hamburg Amerikanische

Uhrenfabrik and Hamburg American Clock Company (HAC) in 1883. The famous crossed arrows

became their trademark in 1892, at which time the company had aspirations toward the sale of

finished clocks to the export market, particularly to Great Britain and North America. They

were involved in the production of mantel, longcase, wall, ship, and specialized industrial

clocks, and they were still supplying components such as decorative parts dials cases,

parts, and hardware for the clock industry. The company was a major producer of clocks in

Germany, with 1300 employees in 1910. They produced many types of clocks from alarm clocks

to ‘Ticket clocks’ to wall and mantel striking and chiming clocks. In 1926 the company went

into a cooperative with Junghans and in 1930 they finally merged with Junghans.

Succes.

Ik vermoed dat het geen Hamburg America Company (HAC) is. heb op die naam wat gezocht en ben terrecht gekomen op afbeeldingen van logo’s. Deze HAC wordt daar afgebeeld als twee gekruiste pijlen met aan het uiteinde zo een dubbel veertje.
Wat ik hier zij bij mij zijn fijne lange veren die kruisling op elkaar liggen.
Ik probeer een afbeelding up te loaden maar het lukt me nog niet onmiddelijk.

In ieder geval wel prettig om op dit forum aan wat info te komen.thanks

mouna Schreef:

Ik vermoed dat het geen Hamburg America Company
(HAC) is. heb op die naam wat gezocht en ben
terrecht gekomen op afbeeldingen van logo’s. Deze
HAC wordt daar afgebeeld als twee gekruiste pijlen
met aan het uiteinde zo een dubbel veertje.
Wat ik hier zij bij mij zijn fijne lange veren die
kruisling op elkaar liggen.
Ik probeer een afbeelding up te loaden maar het
lukt me nog niet onmiddelijk.

In ieder geval wel prettig om op dit forum aan wat
info te komen.thanks

Welkom terug,

ik vond ook afbeeldingen, maar deze hadden volgens de omschrijving niets met horloges van doen. Maar goed, foto’s toevoegen gaat alsvolgt:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Succes.