In mijn collectie heb ik diverse ana-digi horloges, maar deze hebben allemaal een apart venster voor het digitale gedeelte. Ik ben echter op zoek naar een horloge waarbij de gehele plaat als digitaal gedeelte gebruikt wordt. Zoiets als bij de Omega X33. Let wel, ik zoek geen fake, hommage, nep of namaak van deze Omega,(die ik wel bijzonder weet te waarderen) maar ik kan mij voorstellen dat andere merken dit principe ook hebben gebruikt. Wie, wat, welk en waar?
vast bedankt,
groets,
rombo
Ik heb een Rado Ceramica multifunction. Hierbij is het display ook helemaal verwerkt in de wijzerplaat. Je kunt het display ook uitzetten, en dan is het een chique horloge waarvan je helemaal niet ziet dat ie uberhaupt zoveel functies en een display heeft.
Uit ziet 't eruit als een stijlvolle dress watch.
Maar als je het display aanzet zitten er iets van 7 functies verstopt (dag, datum, alarm, 2de tijd, etc.)
Er staat er 1 te koop op 't verkoopgedeelte
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,209281,209281#msg-209281
Volgens Marc zit er dit type uurwerk in.
Maar gezien je post over de X33 denk ik dat je iets sportievers zoekt.
Wat te denken van een aantal Omega Seamasters ook eenzelfde soort uurwerk, zij het niet dat om het display nog een stukje wijzerplaat zit:
Fossil heeft ze ook wel. Ik heb er een 007 editie van. Display kan bij mij niet uit, maar loopt wel net als de X33 rond met de wijzerplaat mee. Kan niet zo snel het juiste plaatje erbij vinden, maar is de ana-digi uitvoering in pvd van dit klokje.
Fossil heeft nog steeds een heeeeeleboel ana-digi klokje, waarbij display is verwerkt in display. Weet alleen niet of dit de klasse is die je zoekt.
Zoek je wel in goedkopere segment, dan kwam ik deze tegen.
Voor een moderner tintje heb je tegenwoordig naast e-ink-books, ook e-ink-watches.
Kan ook in LED.
Maar persoonlijk vind ik de twincept van Casio 't gaafst. Ik heb deze in titanium uitvoering.
Het display lijkt over je wijzerplaat en de wijzers heen te zweven als een hologram.
(Zit stiekem te hopen dat deze technologie opnieuw gaan toepassen in de nieuwe protreks. Het perfecte reishorloge is voor mij een combi van m’n PRW-2000T http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,214594 in een soort strakke t-touch kast met twincept. De tough-solar zouden ze net als Citizen met hun eco-drive op de wijzerplaat met een lichte kleur kunnen plaatsen. Zo heb ik een strak horloge dat kan onder een pak, maar a la 007 veranderd in een tool voor de avontuurlijke trips. B)-
Hij bestaat ook in nettere uitvoeringen (al vind ik al die drukke print met “telememo” enzo weer minder op een net model).
Succes!
leuk Marnix. Je hebt er werk van gemaakt! Zou ook wel een dressy ana digi wijken mét uitschakelbaar display. Keep on posting!
Een Rado Ceramica heb ik in de koopjeshoek staan. Die display kan je volledig “zwart” maken ( alle LCD uit )
Over de prijs kan nog gesproken worden.
En deze komt wellicht ook in de koopjeshoek:
tagheuer kirium f1
ook een mooie ana-digi. sorry dat ik zo snel geen foto heb…
Als je echt voor een horloge wil gaan dat op de Omega X33 lijkt.
Kan ik je deze 2 modellen van Pulsar aanraden.
Pulsar X -14
En dit is het andere model de Pulsar PK 2003
Nog meer?!?
Errug bedankt voor de reacties.
Ik heb leuke dingen voorbij zien komen en ga mij nu ““nader beraden over de te nemen stappen””
groets,
rombo
Persoonlijk vind ik dit een hele mooie.
Een Pulsar made by Seiko.
De bezel vind ik wel rustiger/mooier dan die van de X-14. Maar de wijzerplaat had wel met de uren gemogen ipv minuten. Erg leuk die DOT matrix display bovenin. Wat voor licht geeft ie? Soort illuminator of een LEDje?
op tz is een fraaie Tag heuer te koop. Mooi ding, uitschakelbaar display. Dressy én tot 200mtr waterdicht!
hharry Schreef:
op tz is een fraaie Tag heuer te koop. Mooi ding,
uitschakelbaar display. Dressy én tot 200mtr
waterdicht!
Ik denk dat je deze bedoeld, en inderdaad erg fraai!
Tjonge, wat is die Tag mooi zeg, maar die Pulsar mag er ook wel zijn. Eens kijken wat het budget is na de vakantie.
groets,
rombo
Suc6 enneh, beetje zuinig aan doen heh
Just kidding, heb 't een tijdje geleden een keer gepost. Iets van “heb je iets gelaten” voor een horloge. Elke week een Big Mac minder, of een achtertuin-vakantie ipv naar een exotisch paradijs, etc.
Heb je wel iets gelaten voor een klokje? Gezien je post, zal deze vakantie er niet onder lijden
marnix_moed Schreef:
Suc6 enneh, beetje zuinig aan doen heh
knip knip
Heb je wel iets gelaten voor een klokje? Gezien je
post, zal deze vakantie er niet onder lijden
Nee, ik laat er eigenlijk nix voor. Deze vakantie was al gepland, dus dat komt wel goed. Ik heb wel een wonderschoon Junghans model hier ( Denemarken) gezien, met 50 % korting te koop. Komt dan op ongeveer 350,- euro, leek me niet te duur. Ik heb wel een mooie mechanische aangeschaft. Een Brixon ( Swiss) ook uit de 50% kortingsbak. Kost dan nog net geen 30,- euro. Misschien toch maar even terug naar die klokkenboer om te zien of er nog meer interessants bij ligt.
groets
rombo
Die ana-digi zal dan nog even op zich moeten laten wachten zo te horen…
Veel plezier op vakantie!
Tissot T-Touch niks voor je…prettige vakantie:)
Mijn beste,
Ik kwam je gezocht-advertentie tegen m.b.t. een ana digi horloge, waarbij de wijzerplaat wordt benut voor het digitale scherm.
Ik weet niet of je nog zoekende bent, maar ik heb een Seiko New Sportura Chronograph SNJ019P1 te koop, die echt in nieuwstaat (tu) verkeert.
Wellicht is dat iets voor je?
De advertentie vind je hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,214316,214316#msg-214316
Dat is ook een mooie.