Dinsdag gebracht door PostNL en vanavond om de pols😊
Heb je de tekst van de dail afgepoetst ,? Voor de rest netjes gedaan .
Op zoek naar een andere plaat. Hier kan ik niet enthousiast van worden…
Helaas was de tekst er af voordat ik het in de gaten had.
Maar geen probleem, was eigenlijk toch niet meer te redden.
Ga hem eerst een poosje zo dragen en proberen een ander wijzerplaat te vinden, of een adres die hem goed kan restaureren.
Mooi werk al had ik persoonlijk de plaat en de wijzers zo gelaten
Dat kon helaas niet omdat de spanring van het glaasje en de wijzerplaat een chemische verbinding waren aangegaan, compleet verpulverd en ingevreten.
Ik geloof dat dit soort opknapbeurten onder de Omega puristen weinig waardering krijgen.
Maar ik vind dat je er toch iets erg acceptabels van hebt kunnen maken, en dan vooral van het uurwerk (er vanuitgaande dat het hetzelfde uurwerk betreft?)
De kast en kroon lijken me nog in goede gedragen staat. Gouden wijzers zo op het oog ook. Vervangende originele gebruikte plaat met wat patina zal het horloge weer zn glans gaan geven.
Dikke hoor!
Ik vind hem op dit moment acceptabel om te dragen.
Het is hetzelfde uurwerk, waarbij ik de stalen delen zoals schroefjes, veertjes en enkele tandwielen van een donoruurwerk heb gebruikt. Alle bruggen e.d. zijn van het oorspronkelijke horloge. Ik ga er van uit dat de nummers kloppen en dat dit horloge 100% origineel is.
Moet aalleen nog wel een origineel glaasje kopen, maar dat kan nog wel even wachten.
Heb je het uurwerk zelf geserviced?