Zoek de verschillen

Van de Aldi:

Bij Wereldhorloges:

Volgens mij staat dit in de autowereld bekend als badge-engineering.

Ik denk dat alpha het uurwerk levert:

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik zie bovenaan geen afbeelding van het betreffende horloge, maar alleen het embleem van ‘Mijn Album.nl’!!!

Orologio Signaturis Temporis

In de horlogewereld als plakmerk.

Ik denk dat Alpha bij dezelfde fabriek inkoopt :smiley:

In de computerij heet het OEM. En het werd vroeger vaak Private Label genoemd.

MAAR… Is er dan zo’n groot verschil tussen de vele dure merken, die ETA werken inbouwen. En ze misschien een beetje opleuken, met guillochages en dergelijke?
Of IWC met werken van JL?
Kijk eens op Ebay naar de oude Chronografen die er te koop staan, het merk is verschillend, inside is het meestal Landeron of Venus.
Waarom mag het dan wel en bij een Chinees of een newcomer niet?

Natuurlijk wil iedereen het gevoel hebben iets exclusiefs te hebben/dragen, maar je moet die exclusiviteit wel enigszins in relatie tot de prijs zetten. En algemeen gezegd niet katholieker dan de paus zijn.

Tissot62 Schreef:

Ik zie bovenaan geen afbeelding van het
betreffende horloge, maar alleen het embleem van
‘Mijn Album.nl’!!!

Is bij mij ook :frowning:

Dit is wat ze zelf zeggen bij Alpha:
“Inspired by the European watch making tradition, and so many years of experience, ALPHA watches create a wide range of styles popular among European clients, Our versatile mechanic watches designed with Swiss heritage, supply to a number of exotic brand name owners abroad.”

Ik heb dit geïnterpreteerd als “Hofleverancier van plakmerken” maar ik kan me natuurlijk vergissen

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik zie (bovenaan) nog steeds geen afbeelding van het betreffende horloge.
Doch alleen het embleem van ‘Mijn Album.nl’, met vervolgens de tekst:
de grote versie van deze foto kan niet gedeeplinked worden.

Nou wil het feit dat ik een gezellige avond heb gehad en de bodem van het glas diverse malen in zicht is geweest. :)-D

Dus voor nu; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ik vrees met enige vrees dat jouw interpretatie wel eens kan kloppen! :slight_smile: