Ben helemaal gek op mijn Hamilton Mount Vernon en wil een Hamilton Dodson aanschaffen indien er weer genoeg fondsen zijn, beide horloge’s hebben een vintage uitstraling waar ik op dit moment erg voor ga. Ben me al een tijdje aan het oriënteren op andere modellen die me dat terug naar vroeger gevoel bezorgen. Heb wel wat modellen in gedachte maar die komen prijs technisch niet in aanmerking.
De minimale eisen waar een nieuwe grote liefde aan zou moeten voldoen.
- Automaat
- afmetingen kast indien rond, minimaal 43MM
- Prijs max 750 Euro
- Geen opties of onnodige knoppen (datum is zat)
- Geen leer en zeker geen titanium
- Geen hommages
- Moet nieuw zijn geen 2de hands
Suggesties welkom uiteraard

Samen met mijn andere grote liefde

Heb zelf een Frederique Constant Carree Rose die ik wel een klassieke uitstraling vind hebben. Met name de mooie Breguet wijzers vind ik er klassiek uitzien.

Maar ze hebben ook meer vintage kasten a la tonneau

of andere wijzers

Er zijn vele combi’s mogelijk.
Een stowa marine:

of een flieger?

Beiden met stalen millanaise band te bestellen (mesh band)
Mooie klokken zeker de middelste is zeer mijn smaak nadeel ik vind leer erg vervelend dragen
Vind je de Hamilton Ardmore niet mooi. Die Art deco stijl vind ik echt super.
Je kan toch niet een collectie uit uitsluitend hamiltons hebben, iets anders is ook wel is leuk 
seagull heeft ook mooie klassieke betaalbare klokken.
Met stalen band is dit inderdaad een optie (de stowa)
dreski Schreef:
Vind je de Hamilton Ardmore niet mooi. Die Art
deco stijl vind ik echt super.
De ardmore vind ik het ook niet is zover is weet ook alleen maar als quartz en dat vind ik het echt niet, de dodson is wel als automaat vind alleen de zwarte mooier dus ff afwachten of die te scoren is voor een fatsoenlijke prijs

maardein Schreef:

Wow! Erg goed gelukt, deze Stowa.
Rainer
Oh ja, sorry, eis 5 natuurlijk! Mijn voorkeur heeft ook metalen banden, maar voor de afwisseling vind ik leer ook steeds leuker worden.
marnix_moed Schreef:
Oh ja, sorry, eis 5 natuurlijk! Mijn voorkeur
heeft ook metalen banden, maar voor de afwisseling
vind ik leer ook steeds leuker worden.
Rubber vind ik wel oke dragen en een zulu ook maar dat is dus voor dit soort klokken helaas niks ten minste dat vind ik
Als je toch naar de Stowa MO kijkt, de handopwinder zonder datum is nog een stuk fraaier, IMO

Groeten,
Martin
Ach, ik zelf geef bijvoorbeeld niet zoveel om handopwinder, ik vind automaat wel zo praktisch. Daarnaast zou ik het zelf dus de meerprijs van 320,- niet waard vinden. Ook valt die MO van jou met 840,- redelijk buiten het budget.
Maar goed, TS moet gewoon maar is stowa.de met een bezoekje vereren, en dan zelf kijken wat ie er van vindt 
maardein Schreef:
Ach, ik zelf geef bijvoorbeeld niet zoveel om
handopwinder, ik vind automaat wel zo praktisch.
Daarnaast zou ik het zelf dus de meerprijs van
320,- niet waard vinden. Ook valt die MO van jou
met 840,- redelijk buiten het budget.
Maar goed, TS moet gewoon maar is stowa.de met een
bezoekje vereren, en dan zelf kijken wat ie er van
vindt 
Klopt dat hij wat te duur is. Het mooie aan de handopwinder vind ik de kleine seconde en de ontbrekende (te hoge) datum. En een 2824 is niet echt een glasbodem waard imho. Maar allemaal een kwestie van smaak, lijkt me. 
Groeten,
Martin