Na enige tijd te hebben gezocht, heb ik sinds kort op Chrono24.com een bepaald model horloge gevonden, wat ik graag aan mijn collectie zou willen toevoegen.
Het probleem is dat de aanbieder zich in het zuiden van Italië bevindt.
De gegevens die via Chrono24.com worden verstrekt kloppen aardig (hoewel je nooit teveel waarde moet hechten aan wat Chrono24.com een “Certified seller” noemt), het betreft wel een dealer die ook op de website van de fabricant zelf voorkomt als “Premium Sales Partner” met eigen website (zie ook http://www.wiquelgioielli.it)
Ik heb ook op Google maps gezocht naar de adresgegevens en dan kom ik hier op uit: http://goo.gl/GN00pr
Dus dat lijkt ook te kloppen
Mijn vraag is: wat adviseren jullie m.b.t. het “boter bij de vis” principe?
Mailtjes worden keurig, netjes beantwoord, en ze hebben ook keurig HD foto’s gestuurd van het model (incl. box en papieren) waar het om gaat. Het betreft een overjarige model, wat (wat ik uit de foto’s kan opmaken) nog niet gedragen is.
Ik zou sowieso eerst eens gaan bellen…ook met de fabrikant. Even ook googlen met behulp van iemand die de taal machtig is in het italiaans om te kijken of er nog negatieve ervaringen zijn…en dan wordt het beslissen op je onderbuik en betalen met een creditcard.
Volgens mij zijn de transporteurs het grootste probleem in Italië. …
Dus op risico verzender en betalen met PayPal…zodat je betaling terug kan halen mocht niets geleverd worden.
Volgens mij zijn de transporteurs het grootste
probleem in Italië. …
Dus op risico verzender en betalen met
PayPal…zodat je betaling terug kan halen mocht
niets geleverd worden.
klopt , vervoer is het grootste probleem
alleen dedicated transporteurs gebruiken , Fedex, UPS , DHL etc
dan heeft de verkoper ook bewijs voor levering als je met paypal betaald
Site ziet er in ieder geval goed uit: het lijken in ieder geval geen goedbedoelde amateurs met orologidispessore@gmail.com (dikkeklokken@…) en een postbusadres als contactgegevens. Ook het contact komt eerlijk en correct over. Geen 1.2 megapixel foto’s en vage smoesjes dat het horloge even ergens anders ligt, zeg maar. Dus dat zit dan wel goed.
Voor wat betreft verzenden zou ik dan inderdaad niet bezuinigen. Verzekering erbij, betrouwbare verzender, Paypal. Of je pakt als je tijd hebt het vliegtuig via EasyJet of zoiets. Kan me herinneren dat die meneer van Fratellowatches(?) een retourtje New York nam om een Speedmaster op te halen. Ach ja. De veiligste manier, maar wel de meest omslachtige. Tenzij je er een weekendje weg van maakt met de vrouw