Zoektocht; horloge voor huwelijk

Stalen band op een pak is wat mij betreft een no-go, maar als je toch stalen band wil dan deze semi dressy duiker misschien eens proberen, doet het namelijk ook geweldig op een nato of leren band.

8 likes

Tjee, da’s een lang voorspel. Zo lang duurde mijn huwelijk niet eens :scream:

Je geeft aan géén Grand Seiko -wat mijn voorstel anders was geweest- dan zal ik een King Seiko ook maar niet voorstellen.
Die beide Omega’s in je openingspost zijn erg mooi.

3 likes

Een tudor day date mss?

Tijdloos, past bij een pak, gaat op staal en leer en binnen budget te vinden.

Overigens veel plek op de caseback voor een gravure

1 like

Wat toevallig, ik ga ook na 23 jaar trouwen en heb mijzelf dezelfde vraag gesteld. Ik heb hiervoor gekozen.

9 likes

Smaakvol! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik kwam gisteren bij iemand dit horloge tegen :arrow_down:.
Movado Museum (is er voor heren en dames).
Zelf kende ik het merk niet maar ben ook pas sinds kort mezelf aan het verdiepen in de wereld der horloges maar vind het echt wel iets hebben.
Succes met deze leuke zoektocht :facepunch:t2:

1 like

Gefeliciteerd alvast! :grin:

Als ik nu opnieuw zou trouwen zou ik voor een cartier tank gaan met een strap die bij de details van het pak past (bij een bruine leren riem bijvoorbeeld een bruine leren strap).

Zoiets, maar dan anders :point_down:

Geen automaat (maar boeie want geen secondewijzer), maar wel “zwitsers” en geen Seiko.

Succes met je keuze!

8 likes

6 likes

Mooie keuze! Dit is nu de nieuwe Legend Diver toch? Qua maatvoering echt een verbetering

2 likes

Is ook mijn keuze nu inderdaad, heel nice die verschillende straps!

2 likes

Ik ben in een panerai getrouwd omdat dat het enige horloge was dat ik had haha… tip: laat wel je overhemd goed op maat maken afhankelijk van de maat van je horloge. Was bij de panerai wel nodig om manchet wat wijder te maken

1 like

Bedankt voor alle input! Leuk zo’n forum :grin:

Voortschrijdend inzicht;

• Aqua terra is schitterend, maar zoals het er naar uitziet ruim boven budget. Helaas.
  • Leren bandje is wellicht mooier onder een trouwpak.
  • Tijdloos horloge (rare woordcombinatie) toch wel gewenst.

Dus, nieuwe shortlist:

Was ik zelf niet opgekomen, dus bedankt @Destio

Blijf ik mooi vinden.
Eventueel met een mooie zwarte lederen band…

Ik heb nog een paar maanden dus wellicht schiet er nog wat anders te binnen. De komende tijd maar eens wat winkels binnenstappen. Zoals gezegd is de jacht minstens net zo mooi als de vangst!

1 like

Als je een automaat zoekt en ruim onder de 3k is dit misschien wat voor je

Zeer luxe horloge met hoge kwaliteit

1 like

Alvast gefeliciteerd.

Mijn favoriete horloge in deze prijs klasse is de Omega Railmaster.

Mooi. Dacht dat die van wat hogere prijsklasse waren! De jacht gaat nog even door :grin:

Variaties op een thema.

1 like

Heb je al een setting en een kleur van je pak/schoenen/hemd bijvoorbeeld?

1 like

Nee, nog niet. Zal vermoedelijk wel champagne kleurig linnen worden. Maar ik heb me aan te passen :wink:

Hai allereerst hartelijk gefeliciteerd. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ik zit ongeveer in dezelfde situatie, maar dan met minder dienstjaren en minder bastaarden wel weer een hele trits bonus-kinderen.

Ik blijf zelf iedere keer hangen op een Junghans Max Bill handwinder met het befaamde 4tjr.

1 like

Zelfde schuitje, minder dienstjaren, slechts een bastaardkind en bij voorkeur een lager budget… Ik volg dit topic met belangstelling. :wink:

Zit zelf aan iets van Nomos (club, orion) te denken. Als je voor champagne kleurig linnen gaat, is een lekker felle kleur misschien wel leuk. Check in dat geval zeker de Nomos clubs.

1 like