Zoektocht: look-a-like milgauss/airking

Dat kan hij zelf wel bepalen

5 likes

Ja snapt mijn kat ook haha
Maar bedoel ja dat dit gwn weg gooien is van geld zo ali expresje gaat zo kapot hellaas
Is niks verkeerds aan bedoelt

1 like

Precies, duidelijk verhaal.

1 like

Wie zegt dat hij bij aliexpress bestelt?

€500 bij Ali? Ok

Een hommage van 500 euro is nooit een blijver en zal je altijd met verlies verkopen…het gevolg is dat je daarna weer bij moet leggen om weer een stapje bij het horloge wat je echt wil hebben te komen…

Na 7 van die stappen heb je nog steeds niet het horloge wat je echt wil,maar wel ondertussen 1500 euro aan afschrijving weggegooid.

Moraal van dit verhaal?..stop met HF :smile:

3 likes

Zeg iemand dat nee maar ging over een foto in de commets met een homemage van ali maarja
Over een korrel zout opleggen is niet nodig he

Jij snapt het

1 like

Ach, overdrijven is ook een kunst. Ik heb nu 2 Ali hommages gehad en moet eerlijk bekennen dat ze best prima waren. Tuurlijk niet zo tof als een Rolex, maar voor 100 euro toch de moeite waard om te proberen. Zeker als je een keer een idee wil krijgen over hoe de “echte” zal staan.

1 like

Ja tja ieder zijn ding he maar bedoel te zeggen als je 500 wilt uit geven voor een look a like ja dan kan je beter je geld bespaaren en tog een iets beter idee op doen van wat nou bij je past

2 likes

Al die replica hommage rommel lekker links laten liggen.

Ik zou voor een Seiko Sarb033/Sarb035 gaan. :+1:

1 like

Volgens mij wordt dat alleen maar gedaan door mensen die een Steinhart kopen. Voor de rest hebben de meeste horloges in die prijsklasse wel een eigen gezicht.

Dat zijn drie hele verschillende begrippen Ralph. Zijn de designs origineel? Nee. Is het rommel? Zeer zeker niet. Replica’s dienen vernietigd te worden. Niet iedereen heeft het geld rondslingeren om even met 500 euro rond te smijten om zomaar wat te proberen. Al is die

echt wel erg lekker.

Steinhart …tissel. ginault… squale…
Allrmaal 300+… ginault 1000 geloof ik.

Dat is waarom je in het blauwe gedeelte naar iets speurt waar de afschrijving al vanaf is :wink: Vind je het niks, ben je hem ook zo weer kwijt.

Het budget is wel een beetje lastig, misschien dat je met een beetje geluk een Smiths Explorer op de kop kan tikken tweedehands? Ze zijn gewild, dat wel.

1 like

Dat snap ik soms niet goed aan dit forum.

ik ben opzoek dus naar een horloge dat:

• wat wegheeft van een Airking
  • rond de 500€ max 2e hands.
  • meer dan Ø42mm

Dan begint men hier te draven over ali express met kopieën van 20€. Daar heb ik toch niet om gevraagd? Daar heb ik toch niet op geïnsinueerd.Dat is : én verkeerde diameter, én verkeerde budget (en kwaliteit).

Natuurlijk zal een échte rolex van >5000€ beter zijn dan hetgeen ik zoek van ±500€, en hopelijk zal datgene dat ik zoek beter zijn dan een ali-kopie van ±50€.

Maar ik zoek geen kopie-kopie. ik zoek iets wat er wel wat van wegheeft, met als een van de belangrijkste eisen dat het toch tenminste een moderne mannen-diameter heeft van >42mm. Ik heb grote handen, en zo een 36mm-klokkie is echt triest aan m’n arm.

en neen, ik wil geen échte rolex, en ik zal nooit een echte rolex dragen. Jullie vinden dat misschien stom, maar ik heb erg veel plezier met een leuke Seiko, microbrand of zo. Niet iedereen beleeft deze hobby hetzelfde. Niet iedereen wil hier evenveel geld aan geven… ik geef mijn geld wat meer aan andere dingen (en dat begrijpen jullie wellicht dan weer minder goed)

Ik zocht dus iets met de minuten op de markers zoals op deze foto. Dát, geen vlakke, geprinte, matte, 1-dimensionale wijzerplaat (een beetje sunburst of zo).
Een seiko sarb of zo kan - maar die hebben gewone streepjes … ik heb graag eentje met de getalletjes :slight_smile:

6 likes

Zit je dan meer in de hoek van de fliegers te denken?
Wil je een metalen band?

Je zit dan nieuw onder de 500, ook op staal. Wel 42mm

1 like

Hamilton khaki field mechanical of andere varianten

1 like

Ik had niet begrepen dat 42mm plus een vereiste was. Roamer searock iets voor u? Toch nog genoeg eigen smoel lijkt me.

4 likes

Zoiets?

2 likes

Orient, sportief, 42mm,

Anders deze misschien…

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1274071104100.html

1 like