Zoektocht: look-a-like milgauss/airking

Hoi

Heb wat duikers in de kist en 1 flieger. Ben gelukkig - maar wil iets anders erbij. Ik ben niet iemand die veel geld geeft aan een horloge en ben dat ook nu niet van plan.

Daarom dit topic om wat inspiratie op te doen.
Een rolex airking 116900 of een rolex milgauss lijkt me iets. Sportief en toch geen duiker :slight_smile:

Ik ben op zoek naar zo een horloge, liefst 43mm diameter (heb grote handen). Automatisch, geen mercedes hands, geen cyclops (hebben de airking of milgauss ook niet), graag 2e hands voor sub 4-500.

Thanks dat ik op jullie kennis mag rekenen

1 like

Lastig effe google en je hebt er zo 1

Euh?
Is me niet gelukt - daarom zet ik het hier

Als je op Aliexpress ‘milgauss’ invoert krijg je meer dan genoeg hommages om uit te kiezen.

Ja precies maar is wel troep van 2 tientjs

Wil inderdaad nét iets meer dan dat.
Probleem is ook de 42-43mm die moeilijk te vinden is.

Tisell heeft een kopie (dat hoeft ook weer niet) en is klein.

Misschien een Hamilton Khaki automaat? Is in 38 en 42mm geloof ik. Niet helemaal dezelfde stijl, maar wel een beetje…

1 like

Dat wel ja

Weet wel zekker dat er geen milgaus is in 43 plus mm air kind is zo simpel model trouwens echt top die is wel te vinden denk

1 like

Parnis maakt al tijden zo’n hommage. 40mm, Miyota 8215.

Al de bovenstaande antwoorden … en nog geen passend iets. Gek toch!
Dan kan er niemand googlen?

Zomaar wat van het web geplukt: Tissot Le Locle Powermatic 80, Seiko SARB035, Timex Easy Reader, Alpha Explorer, Sandoz Pilot 81421-55, Lorier Falcon Series II…

2 likes

https://watchranker.com/rolex-air-king-alternative-watches-affordable-homage/
Ik zocht op dezelfde manier :wink:

2 likes

Misschien is dit wat…

2 likes

Ik vind hem best cool!

https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/45319/champion-horloge-c10233-162

Dichterbij kan ook.

1 like

:point_up:

ook:

1 like

Ga toch eens voor iets origineels …500 piek koopt origineel spul en 500 piek koopt ook een hommage met in het achterhoofd dat je het echte spul niet kan/wil betalen.

2 likes

Zo als hier vakker gezecht oome ali heeft het maar als je dat wilt ja tja dat is een keuze
Zou gaan voor een echte 5500 airking effe op chrono en je hebt de real deal rolex

Geloof mee elke keer een horloge van 500 kan je beter 1 keer een goeie hallen zo als een 5500 of een OP

1 like