Zoektocht naar beste horloge voor 4 tot 600 euro

Beste mensen,

Ik heb van mijn oma geld gekregen om een horloge te kopen. De bedoeling is dat ik een mooi horloge koop wat ik over 20 jaar nog steeds mooi vind en nog steeds draag. Het budget voor het horloge ligt tussen de 400 en 600 euro. Ik ben op zoek naar een klassiek horloge met een goed en betrouwbaar ( het liefst ) Zwitsers uurwerk. Ik heb al enige horloges gezien van Tissot en van het Nederlandse bedrijf Fromanteel. Ik heb geen idee of dit goede horloges zijn, aangezien ik totaal geen ervaring heb met horloges, en zou graag van de experts willen horen wat het beste horloge is dat ik kan kopen in deze prijsklasse.

Alvast bedankt!

Hallo fromanteel ken ik niet zo maar tissot geeft wel een geschiedenis
Ik verkoop zelf een tissot een vintage weet niet of dat jou zou intereseren

Je zou voor die bedragen ook eens buiten de gebaande paden kunnen zoeken
bijvoorbeeld googlen op A.B.Art
daar heb je een wijde range met moderne horloges met Zwitzerse Quartz
en zelfs ETA automaat horloges,
met leuke complicaties waarop je de datum e.d. kunt aflezen.

enorm veel keuze tussen de € 250,- en €600,-

grt. Gerard

Hallo Hidde,

Welkom op dit forum! Leuk dat je hier je vraag stelt, hoewel het niet een erg specifieke vraag is.

Om je verder te helpen kan je misschien wat vertellen of je een sportief of klassiek horloge zoekt?
Welke andere horloges vindt je mooi?
Wil je een Quartz of mechanisch uurwerk?
Nieuw of tweedehands?

Seiko, Oriënt en Tissot zijn merken waar ik gelijk aan moet denken binnen deze prijsklasse, je kan daarbij een beetje oriënterend kijken.

Hoi Hidde, welkom op het forum. In deze prijsklasse is er nogal wat keuze, waarvan het meeste quartz zal zijn. Naast Tissot kan je ook eens kijken bij Certina (er staat er nog een mooie te koop op de verkoopmarkt, binnen je budget), of bij Longines, bijv. de Conquest modellen. Als het ook Duits mag zijn, dan biedt Steinhart ook veel keus, ook in automaten. Deze laatste verkoopt volgens mij alleen per internet, maar je kan wel retouren.
Vragen zijn welkom!

Groet,

Pablo

Hai Hidde, kijk eens op de website chrono24.nl, dan krijg je een idee wat je voor welk bedrag kunt kopen. Ik zou bijvoorbeeld denken aan een Tissot prs516 automatic. Dat horloge is modern en klassiek tegelijk, verveelt niet en is voorzien van een goed en betrouwbaar uurwerk. De blauwe variant heb ik en ik vind dat nog steeds het mooiste blauw dat ik ooit op een horloge gezien heb.

Welkom!

Ik zou in jouw geval zeker voor een automaat gaan. Een interessant Zwitsers kwaliteitsmerk met (Amerikaanse) historie in mooie modellen in jouw budget is Hamilton. Een aantal voorstellen in verschillende stijlen:

Hamilton American Classic Jazzmaster Viewmatic (Ong. €600):

Hamilton Khaki Field (Ong. €550):

Ook de Tissot Le Locle is ongelooflijke value for money, maar misschien wel té klassiek voor je smaak (ong. €400):

Of de Tissot T-Sport PRS516 T-Race, maar die is misschien weer iets te sportief/specifiek voor een horloge dat je over 20 jaar nog wilt dragen (ong. €500)

Overigens zijn Seiko’s zo’n beetje de beste horloges binnen je budget, maar iets Zwitsers voelt misschien wat specialer.

2 likes

Typ eens in op google:

Horloge €500,- of Uhr €500,- of Watch $500,-
( zonder bedrag kan natuurlijk ook )
Klik vervolgens op ‘Afbeeldingen’

Resultaat: een stortvloed van horloges.

Kijk of er iets bij zit dat je aanspreekt.

Succes!

Grt.

1 like

Mooi rijtje! :+1:

De Hamilton Khaki en de TissotPRS516 zijn echte klassiekers die de tand des tijds zullen doorstaan.

Grt.

Nog een tip: Trek je weinig aan van wat je hierboven leest. Het is jouw keuze, jij moet er jaren met plezier naar kijken. Maar je hebt het budget voor een goed, mooi, nieuw en betrouwbaar horloge, dus het is goed dat je je eerst informeert voor je iets koopt. Besluit voor jezelf of je bijvoorbeeld een zichtbodem wil, een Zwitsers horloge zoekt, automatisch uurwerk, enz. Je kunt je veel geld besparen door prijzen goed te vergelijken en niet de adviesprijs bij de juwelier op de hoek te betalen.

Aanvulling: Geen enkel belang bij deze verkoper, maar dit is nu via Chrono24 de goedkoopste verkoper van de blauwe Tissot prs516.


Is betrouwbaar, zorg dat je online geen (goed nagemaakte) nepper koopt.

Precies wat ik ook dacht. Probeer eens t EHBO lijstje door te nemen. Op die manier kunnen we nog gerichter helpen zoeken. Persoonlijk zou ik voor n dergelijke gelegenheid iets kiezen v n bekend horlogemerk.

Ligt ook een beetje aan wat je normaal gesproken voor kleding draagt. Als je het bij één horloge houdt zou het een allrounder moeten zijn. Die mooi staat bij een overhemd en ook leuk staat bij een tshirt.

Meestal is een horloge met stalen band, zonder bezel, met een rustige wijzerplaat van 40/42mm dan het handigste.

1 like

Welkom Hidde. Leuk!
Een, imo, mooi klassiek maar toch een beetje sportief ogend en degelijk horloge van het merk Certina, met een beproefd en betrouwbaar automatisch uurwerk. Aan de bovenkant van je budget; dat wel. In zwart en wit en op staal of leer.



Succes en veel plezier met kiezen!

3 likes

Kijk eens naar de Mido Multifort die hier op het forum te koop staat.

Jammer genoeg op dit moment geen geld voor een horloge over, anders had ik hem gekocht :smile:

Ik heb een aantal jaar geleden ook een Fromanteel gekocht. Mooi horloge, maar ik ben inmiddels wijzer dat je voor dat bedrag iets beters/anders kan kopen. Het is veel geld voor een standaard quartz klok.

Ik heb hem nog steeds, maar draag hem vrijwel nooit meer. Ik zou voor een automaat gaan, geeft voor mij net wat meer gevoel (en tikt niet irritant).

Welkom op het forum. Mooi idee maar zoals gezegd is er wel erg veel keuze in die budget range. Geef eens aan waty je zelf belangrijk vind aan een horloge. Het uurwerk, het soort horloge… verder is je polsomtrek ook nog wel handig om te weten (smal,normaal, kolenschoppen) dat maakt voor de maat van het horloge ook nog wel uit. Nieuw of mag 2e hands ook?

Persoonlijk zou ik inderdaad voor een echt zwitsers uurwerk gaan voor je budget.

Gezien je verhaal zou ik ook meer kijken in de hoek van Certina, Tissot, Longines en Hamilton.
Steinhart, a.b.art, etc allemaal leuk en wel maar meer voor de liefhebbers, (die die doorgaans ook weer binnen het jaar ‘flipperen’).
Trouwens, op internet kopen kan geld besparen, maar stap zeker ook eens naar een juwelier, die kan je ook een percentage geven (vraag gerust bv. 10% korting) en is misschien leuk om samen met je oma naar toe te gaan.
Dankzij de juwelier kan je een horloge passen en dat mag je in dit geval toch iets kosten, denk ik zo.
Heb je ook meteen service voor als er wat is.

1 like

ps deze tip van thomster is anders wel een mooie :smile:

Ik zou ook het merk Victorinox even bekijken, zijn ook erg mooi afgewerkte horloges en tussen de 400 en 600 verkrijgbaar.

http://nl.tissotshop.com/heren/heren-classic-horloges.html?price=-700&tissot_movement_type=119

:wink:

En ik heb deze voor mijn kind gekocht :

Automatisch chrono + datum met balans zichtbaar door de deksel.
Die kan nu voor 500€ op ebay gekocht worden.