Zoektocht naar betaalbaar horloge

Beste horlogeliefhebbers,

ik ben al een tijd op zoek naar een nieuw horloge, voor als ik slaag. Nu ben ik verliefd op de IWC Portugesier Perpetual calendar (zie foto hieronder). Echter ligt dit horloge buiten mijn budget, wat ongeveer €700,- is. Weten jullie misschien mooie alternatieven van dit horloge?

Frederique Constant Business Timer

Seiko premier moonphase

700 is wel erg weinig. Kijk eens naar frederique constant. Die iwc is overigens een perpetual calander, wat best een kostbare functie is.

Deze is heel nice

Frederique constant: Classic Index FC-303V5B4

Weinig is relatief,voor veel mensen is dit toch echt wel een klap geld

6 likes

Uiteraard in deze context! 700 euro voor een perpetual calander die tot het jaar 2499 telt is onmogelijk. Dus een alternatief is er niet voor 700 euro en is dus te weinig. Frederique constant vraagt voor haar perpetual zelfs 7500 euro.

Daar ging ik even aan voorbij,mijn excusses

Geen probleem, ik zie het door de vingers :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes


Hou je nog wat geld over voor een leuke beater ook

Ook in goud te krijgen trouwens

2 likes

Deze Seiko uit de Discovery serie ( quartz ) zie ik nog wel regelmatig op Ebay voor bedragen ruim binnen je budget. ( Foto even geleend van internet als voorbeeld )

4 likes

Certina DS- 8 moonphase

Ook het bekijken waard!

Edit: ook in “goud” verkrijgbaar😀

3 likes

€7500,-- ?? zelfs een 10% meer voor een rose-gouden doublé !

1 like

Hoi Sjoerd,
zou je misschien kunnen vertellen welk model dit is. Op internet vind ik alleen de business timer, maar deze heeft een secondewijzer en het horloge op jouw foto niet.

Die van mij is een Frederique constant classic moonphase (oid, moet je even googlen) het is een quartz trouwens