Zoektocht naar Chronograaf⌚️

Ben al een “tijdje” opzoek naar een leuke Chronograaf. Een tijdje terug op een zaterdag zowel bij Gassan als Schaal & Citroen geweest, echter voor alsnog niet geslaagd.

Wensen lijstje:

• Chronograaf
  • Automaat / Mechanisch
  • Geen leren of rubber band
  • 3 subdials (2 vind ik te kaal)
  • voorkeur heeft alsnog een lichte plaat met andere kleur subdials
  • Geen cijfers als uur markering

Al om de pols gehad:

• Breitling Chronomat (Te groot)
  • Longiness Conquest (Body te dik/Te groot)
  • Tudor Black Bay
  • Omega Speedmaster

Voor alsnog trekt de Speedmaster mij als meeste aan, maar ben er nog niet van overtuigd.

Hopelijk hebben jullie nog leuke tips? Voldoet het niet aan bovenstaande lijstje, maar kan het toch kans maken, stuur het uiteraard door. Overigens hoeft hij niet nieuw te zijn, maar een gebruikte in nette staat is ook welkom.

Bedankt alvast!

6 likes

Je wil een Zenith tri-colore, dat is duidelijk.

6 likes

Gaarne in “Gezocht” laten. TS heeft er de TL-rechten voor, en zo blijft Algemeen verschoond van zoekopdrachten.

4 likes

Denk dat we ongeveer op het zelfde moment aan het “bewerken” waren en dat hij daarom weer terug is gegaan naar het Algemene.

Maar dank hiervoor!

1 like

Dat is inderdaad het juiste antwoord.

Dit kan inderdaad een goede kans maken…

Leuke zoektocht, benieuwd naar de uitkomst.

Mijn inbreng, de TAG Heuer Carrera “glass box”. Qua dikte in de middenmoot en met 2 stalen banden verkrijgbaar.

7 likes

Al bekend met:
Tokyo white dial panda
Re-edition CK2998 in wit/zwart of wit/blauw
Gemini 4

1 like

Beste koop van HF op dit moment

Oeps, slechts twee sub dials

Echo Neutra

5 likes

4 likes

** Ja, heel gaaf horloge!

** Nee, zie wel alleen op leer, maar verwacht wel dat stalen band mogelijk gaat zijn? Alleen dan is hij niet meer “origineel”.

** Nee, deze moet ik denk ik in het echt zien.

Voor alle 2/3 dan meteen de vraag, deze zijn niet meer “nieuw” te verkrijgen? Dus een zoektocht zal gestart moeten worden.

Heb een Black Bay om gehad, maar had daar helemaal niets mee…

1 like

Bedankt voor de reactie, een mooi horloge, maar niet voor mij.

1 like

7 likes

4 likes

Geen lichte plaat, wel in het blauwe.

7 likes

Speedy tuesday 1, maar dan moet je wel diep bukken.

Precies dit :point_up:

Elk horloge waar “Mechanical” of “Hand Winding” op de plaat staat valt bij mij af. Ik beschouw zo’n tekst als een belediging van mijn horloge-gerelateerde intelligentie. Ik vind hem stiekem best wel mooi verder.

1 like