Ik heb een keer op een beurs een demonstratie gezien van Vantablack, die coating die 99,nogwat procent van het licht absorbeert. Dat was echt enorm fascinerend! Je merkt dat je hersenen zoiets niet gewend zijn.
Ik weet niet wat er van overblijft als het object plat is zoals een wijzerplaat en achter glas zit, maar als de helft van de magie overeind blijft dan zou ik er uren naar kunnen kijken.
Inderdaad wel een fascinerend materiaal natuurlijk, maar wat mij betreft matig geschikt om dingen mee te maken die op enigerlei wijze mooi moeten zijn.
Heb ook wel eens gezien dat ze er een auto mee gecoat hadden; het enige wat je nog ziet is een zwarte vormeloze blob.
Wel geschikt voor lelijke auto’s natuurlijk, je ziet niet meer dat ze lelijk zijn
Zo’n superzwarte wijzerplaat zal dan ook pas goed tot z’n recht komen met een hele goede anti-reflectiecoating op het glas.
Wat dat betreft vind ik de Omega Seamaster Planet Ocean best wel geslaagd, misschien niet 100% zwart, maar door de strakke afwerking en contrast met de wijzers en indexen toch opvallend.
Dank voor de eerste reacties. Laten we zeggen dat ik het € 1500,- max leuk vind…
De Boldr is leuk, maar de DLC vind ik dan weer jammer. De chronotechna is top, maar niet meer te krijgen. Chrono eens in de gaten houden of ie langs komt.
Je zou ook eens naar een Christopher Ward C60 in zwart kunnen kijken. Heeft een hoogglanzende plaat die (onder de juiste hoek uiteraard) daardoor diep zwart oogt. Past binnen je budget van 1500,-:
Ik heb een Bell & Ross phantom en idd meestal moet ik iets anders gebruiken om de tijd af te lezen. Zwarte wijzers op een zwarte ondergrond is NIET handig😂
Fascinerend ja, mooi niet echt, je ziet ze namelijk niet
Alleen maar mooi dat er veel verschillende smaken zijn, zou anders maar saai worden
Maar zo’n Moser trekt mij niet, er gebeurt veel te weinig. Ik houd sowieso niet van wijzerplaten zonder indexen
Ok daar kan ik dan wel weer in komen. Ik heb ook wel horloges in de collectie die net per se mooi zijn, maar meer een conversation piece. Maar dat zijn dan dingen van onder de 100 Euro, zo’n Moser is wel een heel erg dure conversation piece
Haha Tja. Dat is relatief. Voor mij ook wat te gortig, maar als ik 10x mijn huidig inkomen had, zou ik er anders naar kijken.
Edit; bekijk hem net eens goed. De gouden wijzers steken bij mij datejust super af op de zwarte plaat. Echt heel leesbaar. Dus dat zal bij de moser, al helemaal met het mega contrast door de vantablack.
Kan me voorstellen dat voor de momenten waar exacte minuten geen meerwaarde hebben, dit enorm tof kan zijn.