Zoektocht naar de zwartste wijzerplaat

Ik ben aan het zoeken naar een zo zwart mogelijke wijzerplaat. Ik heb ooit de 556i gehad, maar deze is helaas te klein voor me. Maar wel een schitterende diepzwarte plaat. Heeft Sinn nog meer modellen met deze zwarte plaat? De 556A bijvoorbeeld is matzwart en is een stuk minder mooi.

Verder heeft ik meen Moser & Cie een vantablack horloge uitgebracht, maar dat budget heb ik helaas niet.

Dus als iemand een idee heeft?

4 likes

Ik weet niet zo goed hoe diep zwart kan zijn. Mijn JLC vind ik zeer zwart…

21 likes

Die vantablack is t zwartste.

Verder een glossy zwarte dial en klaar toch?
Zwart is zwart.

Mijn 556 was ook gewoon zwart vergeleken met andere horloges.

20 likes

Deze JLC is prachtig. Wat is het referentie nr?

Het is een Master Control Date (176.8.40.S) uit 2010. Je ziet ze met zwarte wijzerplaat minder dan de witte.

Bedankt voor de info, en idd geen zwarte te koop chrono. Ik ga deze eens in de gaten houden.

De limited Seiko Prospex Alpinist limited 1959 (type weet ik even niet meer) is ook echt zwart.

Daarnaast de Grand Seiko sbgx089 en de opvolger daarvan is echt fantastisch diep en mat zwart. Richting Vantablack.

Overigens is mijn gs sbgx035 ook bijna zwarter dan zwart.

Gewoon bij Sinn blijven. De 105 is 41mm. De 756 is 40mm

4 likes

Deze schijnt te winnen. kost wel 75K

of moser en cie

of deze chronotechna die maar een paar honderd euro kost. maar geen idee of die nog te krijgen is
zie ook:

5 likes

De Sarx035. Zwart zoals zwart bedoeld is.

8 likes

De Seiko Urushi’s in zwart zijn ook heel diep zwart.

Maar wat is het budget tot aan die Moser zit nogal wat ruimte vanaf de nul…

Mooi zeg👌

1 like

5 likes

:joy:

Iemand vraagt de tijd aan je,

Jij: heb je ff…

4 likes

Ligt aan de hoek hoor :sweat_smile:

8 likes

6 likes

Boldr heeft deze onlangs uitgebracht. Nu up voor pre-order.

Best een koel ding.

9 likes

Ik snap de grap van dit soort horloges niet zo, je zit gewoon naar een zwart gat te kijken. Geen details waar je van genieten kunt, of zien hoe het zonlicht speelt met de kleur van de wijzerplaat, gewoon alleen een saai zwart gat :thinking:

2 likes

Die is niet geheel zwart maar met een bruine ondertoon :wink:

1 like