Zoektocht naar dresswatch - (Sinn - ervaringen)?

Al een tijdje ben ik aan het kijken naar een dress watch. In werktijd loop ik praktisch nooit in een pak, maar wel een nette verschijning, soms met jasje. Ik ben dus niet op zoek naar een echte echte dress watch, het mag iets sportiever dan dat zijn. Ik heb wel de voorkeur voor echt een interessant horloge (techniek of historie of?) Qua diameter niet groter dan 39mm, max 40. Dit ligt aan hoe het horloge draagt.

Een oude Omega Seamaster De Ville (zwart, de Donald Draper versie) ben ik gecharmeerd van, alleen ik heb nog nooit een oudje gekocht en door mijn beperkte kennis heb ik niet het idee dat ik een goed oordeel kan geven. Komt erbij dat ze nauwelijks te vinden zijn en ebay vind ik geen goed plan.

Een paar dagen geleden kwam ik het volgende horloge tegen. Een Sinn 556. Interessant merk, qua formaat en uiterlijk richting een dresswatch maar met een twist doordat het een piloten horloge is. Van binnen een ETA 2824-2. Dit is het instaphorloge van Sinn. Met leren band: 720,-

Op dit moment staat de Sinn bovenaan mijn lijstje. Omdat ik nu vakantie heb zit ik er aan te denken om een dag naar Frankfurt am Main te reizen om ook meteen de fabriek te bekijken. Is iemand hier ooit geweest? Ervaringen met dit horloge en naar de fabriek?

De verzendkosten bij Sinn zijn behoorlijk. 50,- voor buiten Duitsland.

Mocht je na het lezen van dit epistel hier aankomen, nog andere tips? :slight_smile: wel een automaat.

wat dacht je van Nomos? Of Stowa, Archimede…

Nomos kost weliswaar wat meer, maar aan de andere kant krijg je wel een prachthorloge er voor terug!

Nomos valt idd buiten mijn prijscategorie. De modellen van Stowa wel bekeken maar er zat voor mij niet echt wat tussen waar ik echt blij van werd. Archimede zal ik nog eens naar kijken :slight_smile:

Nou , omdat je hem zelf aandraagt , heb je hem gevonden denk ik.
Kunnen we weer uitwaaieren over de diverse merken en modellen…
Ik vind die Sinn 556 echt prachtig.
Zou ik hem wel met die “fijnschakelige” stalen band nemen.
Kun je er altijd een mooie lederen/kautchuck bij kopen.

Een puntje van aandacht misschien , omdat je zegt dat je er e.v.t langs wilt gaan(?):

Ik heb die Sinn 556 een tijdje terug ook eens "uitgerechercheerd"
Wat ik er ooit van heb meegekregen is dat bij niet alle exemplaren de wijzerplaat even goed is uitgelijnd/gecentreerd. Zeker 2 gevallen op Duitse forums. Of dat ze nu HEEL kritisch zijn…
Dus dat hij aan de rand links bijv. t.o.v de indexen meer van de rand staat als andere kant…miniem, maar toch…valt bij deze plaat natuurlijk vrij snel op…

Of dit gemeengoed is of enkele toevalstreffer(s) weet ik niet.
Gaf mij te denken. Ik zou er als ik het eenmaal gezien had stapelgek van worden…:wink:

Explore madfoxhouse

Wat te denken van een Seiko Presage?

Explore mdevalk

van huis uit ben ik qua geen fan van aziaten qua auto’s, merk dat dat nu ook wel geldt voor horloges :slight_smile: verder niks mis mee hoor!

Wat dacht je van een Certina DS1 ? Prachtige klok met de looks die je zelf aan geeft.

Zoiets dus…

Op leer…

Dick

Of mag kinetic ook? Is ook een beetje een automaat (en een beetje quartz natuurlijk…)

Dick

bullit Schreef:

van huis uit ben ik qua geen fan van aziaten qua
auto’s, merk dat dat nu ook wel geldt voor
horloges :slight_smile: verder niks mis mee hoor!

Aziatische auto’s zijn wel veul betouwbaarder dan alle andere bij elkaar en dat is voor mij reden er wel 3 te hebben. Wie weet wat het minst betrouwbare automerk de afgelopen tijd in Nederland was? Volgens de consumentenbond Audi. Goed dit was effe off topic, maar met Seiko heb ik wel uitstekende ervaringen.

Groet Bert

Ik zag op hun site dat ze ook SW500 (7750 lookalike) uurwerken gebruiken in o.a. de 903. Die vind ik heel mooi, maar alleen al om die reden laat ik hem links liggen, als ik er zou willen dan moet er ook een originele 7750 in minimaal de Top uitvoering in zitten.

Groet Bert

haha van huis uit zijn we fan van Amerikaanse auto’s, qua europese merken alleen de scandinavische merken, audi en bmw komt er niet in bij ons!

Ik weet dat de kwaliteit van seiko etc. ook gewoon goed is, maar ieder heeft zijn voorkeuren en dit zijn mijn voorkeuren.

Je zou eens via het gezocht deel in dit forum een oproep kunnen plaatsen voor de omega. Dan kan je wellicht ftf een overdracht regelen en zie je wat je koopt.

Al gedaan en helaas nog steeds geen reactie op gekregen :slight_smile:

Als ik naar je openingspost kijk, moet ik meteen denken aan een Junghans Max Bill. Is volgens mij in deze discussie nog niet voorbij gekomen, toch?

Explore MrFitGuru

+1 Junghans Max Bill. Moest daar ook gelijk aan denken, met een moderne twist.
Of een mooie vintage Longines. Kijk ook eens op www.chrono24.nl

het nadeel van look-a-likes vind ik dat elke keer wanneer ik het horloge zie ik weet welk horloge ik eigenlijk zou willen hebben… en dat is niet de look-a-like :wink:

Het is ook geen look-a-like, want ook Omega was daar niet uniek in. Het design is iets typisch van de jaren 60.

Op www.chrono24.nl staan genoeg van dit soort klokken, moeilijk te vinden zijn ze zeker niet. Ik zie daar bijvoorbeeld een 14k vintage gouden Omega de Ville voor € 750 vraagprijs bij een juwelier met 1 jaar garantie en net geserviced. Nee, ik ga geen namen noemen. :slight_smile:

stitch Schreef:

Het is ook geen look-a-like, want ook Omega was
daar niet uniek in. Het design is iets typisch van
de jaren 60.

Begrijp wel een beetje wat TS bedoelt. Maar, zoals Stitch zegt, typisch jaren '60 design In de jaren '70 zag je bijvoorbeeld weer heel veel cushion cases en zo heeft ieder decennium z’n ‘look’.