Al een tijdje ben ik aan het kijken naar een dress watch. In werktijd loop ik praktisch nooit in een pak, maar wel een nette verschijning, soms met jasje. Ik ben dus niet op zoek naar een echte echte dress watch, het mag iets sportiever dan dat zijn. Ik heb wel de voorkeur voor echt een interessant horloge (techniek of historie of?) Qua diameter niet groter dan 39mm, max 40. Dit ligt aan hoe het horloge draagt.
Een oude Omega Seamaster De Ville (zwart, de Donald Draper versie) ben ik gecharmeerd van, alleen ik heb nog nooit een oudje gekocht en door mijn beperkte kennis heb ik niet het idee dat ik een goed oordeel kan geven. Komt erbij dat ze nauwelijks te vinden zijn en ebay vind ik geen goed plan.
Een paar dagen geleden kwam ik het volgende horloge tegen. Een Sinn 556. Interessant merk, qua formaat en uiterlijk richting een dresswatch maar met een twist doordat het een piloten horloge is. Van binnen een ETA 2824-2. Dit is het instaphorloge van Sinn. Met leren band: 720,-
Op dit moment staat de Sinn bovenaan mijn lijstje. Omdat ik nu vakantie heb zit ik er aan te denken om een dag naar Frankfurt am Main te reizen om ook meteen de fabriek te bekijken. Is iemand hier ooit geweest? Ervaringen met dit horloge en naar de fabriek?
De verzendkosten bij Sinn zijn behoorlijk. 50,- voor buiten Duitsland.
Mocht je na het lezen van dit epistel hier aankomen, nog andere tips? wel een automaat.