Horloges zijn één van de producten die ik alleen
volledig nieuw overweeg te kopen.
Zet het dan gelijk in je wensenlijstje. Dan komt iemand ook niet met die, zinnige, suggestie. Denk dat overigens dat je budget aan de lage kant is voor wat je wilt.
Mar goed, we zien wel.
Het eisenpakket is niet mals, echt heel veel kan ik niet verzinnen. Maar, kijk eens op de site van AWCO en zoek naar de (hele echte) duikers van Squale.
Misschien kun je ergens een Oris Aquis in de uitverkoop op de kop tikken? Zal nog steeds wel wat meer zijn dan €1000,- daarnaast is deze wel wat groter (44mm als ik mij niet vergis) maar draagt erg comfortabel door de korte lugs. Verder geen zichtbodem maar dat hoort in mijn beleving ook niet op een duikhorloge. Bandenwisselen wordt ook lastig op dit horloge maar hoor hele goeie verhalen over zowel de stalen als rubberen band van Oris zelf.
Succes met je zoektocht, ben erg benieuwd waar andere mee komen en zoals reeds gezegd zijn het erg veel eisen voor een klein bedrag. Zit denk ik weinig anders op dan of ook tweedehands kopen, of je budget verhogen, of merken als glycine, Hamilton en Tissot te overwegen.
Misschien een Halios Tropic op stalen band? Sheelt wel 1mm op de doorsnede maar ik vind het een goede poging en oh ja een miyota 9015 maar is kleinigheidje
Je hebt inderdaad best wel wat keuze als je strikt jouw eisen volgt, hoewel een glazen achterkant op een duiker niet de meest voor de hand liggende keuze is: