Zoektocht naar duikerhorloge

Hoi,

Inderdaad een Alpina Diver 300 of een Oris Aquis date, die beiden staan voor rond de 1300.- adviesprijs, maar met een beetje zoeken moet je die toch ergens in de buurt van de 1000.- kunnen vinden.

Voldoen wel aan de voorwaarden van je (alleen de oris heeft een stalen achterkant, ivm makkelijkere afdichting).

alpina ref: AL 525LB4V36
Oris ref: 01 733 7653 4159-07

Succes!

Zou er geen probleem mee hebben…

Al eerder benoemd, maar de Oris heeft wel degelijk een doorzichtvenster aan de achterzijde:

Ik zou dan ook zeggen bij een (grijze) dealer kijken of je met wat korting richting de 1K kunt gaan. Denk dat je rond de 1300 een nette deal zou hebben.

SA Schreef:

Al eerder benoemd, maar de Oris heeft wel degelijk
een doorzichtvenster aan de achterzijde:

http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadr
iaansen/20141122_153009.jpg

Klopt, was even in de war met de Oris die ik gepast had, volgens mij een special edition ofzo. Reden te meer om voor de Oris te gaan lijkt me zo!

Ik zou zeggen, stap in je auto en rij naar Duitsland, maak er een dagje van. Daar koop je een nieuwe Oris Aquis Date voor € 1.100,00 of minder. De goedkoopste op staal ligt rond € 950,00. De Legend Diver kom ik tegen voor prijzen rond € 1.150,00.

Eric

Misschien overbodig, maar ik had een soortgelijk dilemma toen qua keuze.

Het ging voor mij tussen een Oris Aquis, een LLD en een gebruikte breitling Colt

De Colt viel af omdat ik toch liever een jong gebruikt of nieuw horloge wilde, de Oris viel of door zijn beperktere bandkeuze, bleef de LLD over… aangezien je naar hartelust met bandjes kunt varieren en zo van sportief naar net kunt gaan.

EricPP Schreef:

De Legend Diver kom ik tegen voor prijzen
rond € 1.150,00.

::o Vergeet dat Oris zou ik zeggen en maak een leuk tripje naar Duitsland.

Wie zijn die grijze handelaars dan allemaal? Ik ken alleen Lex-watches.

Duitsland een Legend Diver voor €1150,-? Waar in DE?

Uhren Schmuckhaus in Essen (vlakbij Gelsenkirchen, bij Venlo de grens over) € 1.149,00 incl. 1 jaar garantie.

Dat wordt vlammen op de Oberhausen Straight!

Ik zal er binnenkort even heen gaan.

Ik wil nog bij die grijzze handelaars informeren. Welke handelaars op dit gebied kennen jullie?

Certera, William Wien, Juwelier Burger, Qiphe bijvoorbeeld.

Zelf de Longines hydroconquest op rubber met rode bezel gekocht deze week, verwacht 'm aankomende week binnen ! geen doorkijkglas helaas.

Patient-zero Schreef:

Zelf de Longines hydroconquest op rubber met rode
bezel gekocht deze week, verwacht 'm aankomende
week binnen ! geen doorkijkglas helaas.

Veel voorpret!

Volgens mij kan je de Oris wel rond de 1100,- op rubber vinden nieuw. Ik heb er een gekocht van de week, is erg mooi. De kast is wel 44mm maar de lunette 41mm en draagt gevoelsmatig als een 42mm