Zoektocht naar een geboorte horloge 2025

Ik vind dit soort acties altijd erg leuk! Zo heb je zelf plezier aan en een super leuk cadeau voor je zoon als ie het eindelijk zelf mag gaan doen👌

Maar on topic. Omdat je zo lang mee moet doen zou ik idd gaan voor een klassieker, al dan niet in een gemoderniseerd jasje. Kans dat zo’n horloge over 18jaar nog steeds “kan” of “in is” is vele malen groter dan iets wat nu helemaal de show steelt op basis van huidige mode grillen.
Verder zou ik het ook houden bij de grote merken. Niet om snobistisch te doen maar voor het geval dat je zoon (god behoedt) geen horloge fanaat wordt. Dan heeft ie in iedere geval een merk wat hem oom wat zegt. Anders heeft iets waar alleen z’n "ouwe"iets van snapt :wink:

Dus dat alles bij elkaar gecombineerd met de aloude “tikkie oprekken van budget” kom je bij Tudor BB bijvoorbeeld. Kan eigenlijk niet missen.

Maar je kan ook eens op zoek gaan naar een Omega Seamaster Diver. Is wel wat groter maar wel echt ook een gaaf ding over 18 jaar voor een 18 jarige.

Als het tikkie kleiner en misschien wat behoudener dan kan je altijd uitwijken richting de Aqua Terra

Mocht je dat ook nog te groot vinden en/of perse binnen 4k willen blijven (kom op, het is je kind!! :sweat_smile:) dan is Oris misschien een degelijke optie. Een Pro Pilot X met de fijne caliber 400?

2 likes

Kleine update, momenteel zijn er een drietal grote kanshebbers:

1. Longines Conquest Heritage Year of the Snake

2. Tudor BB GMT 58

3. Longines Spirit Zulu Time 1925

De Tudor GMT 58 is een beetje dubbel aangezien deze qua design en kleurstelling (los van de extra functies en 58 case) erg gelijkt op de Black Bay Metas Burgundy die ik voor de geboorte van onze eerste zoon heb gekocht. Langs de andere kant zou dat wel een mooie combinatie zijn… De Tudor duiker voor de eerste zoon en de Tudor traveller voor de tweede zoon. Beide horloges lijken ook wel broertjes … :smiley: