Eind augustus wordt ons kindje geboren en naar goede gewoonte ben ik op zoek naar een gepast horloge om dat te vieren. De bedoeling is dat het horloge uiteindelijk ook naar de zoon zal gaan wanneer hij 18 jaar wordt.
Hebben jullie leuke suggesties voor een geboorte horloge? Er zijn niet veel vereisten. Moet nieuw zijn, van 2025 en binnen het budget van +/- 3K à 4K euro en max. 40mm.
Momenteel zit ik te denken aan de Longines Conquest Heritage Year of the Snake. Dat lijkt me wel passend gezien dat horloge specifiek voor 2025 gemaakt werd:
Allereerst, gefeliciteerd! En een mooi vooruitzicht!
De
vind ik best een mooi horloge. Maar wel wat formeel of, zo je wilt, wat stijfjes. Zeker voor een achttienjarige.
Ik zou zelf een TAG Heuer Carrera Calibre 5 kiezen. Kan eigenlijk altijd: van sportief en vrije tijd tot kantoor.
Ze zijn er in 36, 39 en 41mm. Mijn advies zou zijn de 36 of 39. Zeker ook omdat een achttienjarige vaak geen enorm dikke polsen heeft en gewoon omdat ik 'm in 41 toch wel erg groot vind.
Ik wens jullie veel geluk samen en dat alles goed mag gaan met moeder en zoon tijdens de bevalling!
Koop gewoon wat je zelf mooi vind, grote kans dat het je zoon over 18 jaar geen bal interesseert. Klinkt misschien bot maar hobbies van kinderen zijn meestal compleet anders dan die van jou. Ik spreek uit ervaring…
Zeker al niet voor rood gaan. Ga voor een model uit de jaren 50-70 dat nog in productie is … zo bestaat de kans dat het binnen 18j niet hopeloos ouderwets is.
@fdpg1963: Tweede kindje onderweg. Daarna stop ik ermee anders hou ik helemaal geen budget meer over . Moet inderdaad iets zijn dat ik zelf ook apprecieer aangezien ik het de komende 18 jaar zelf ga dragen (en misschien langer als de zoon mijn interesse voor horloges niet blijkt te delen )
Als ik een suggestie mag doen, dan zou het een Monta worden. Hoge kwaliteit afwerking, fijne stalen band, eenvoudig te servicen uurwerk (!) en tijdloze ontwerpen. In plaats van rood met goud zou ik voor een GADA gaan.
Longines vind ik overigens wel een leuk merk, omdat het “overlooked” is. Hun GMT, de Spirit Zulutime, staat op mijn longlist (deze prijsklasse), maar is geen top-3 kandidaat. 42mm is die. Monta biedt hun GMT net een slag kleiner, voor ruim 1k minder.
Een Tudor vind ik zelf toch wat ‘gewoontjes’, als in: voor de hand liggend. Ik ben fan, ik zou best nog een Tudor of twee willen, maar voor zo’n speciaal horloge zou ik juist voor iets gaan waar anderen niet aan denken. Maar dat is iets waar ík plezier aan beleef. Het ongewone, afwijkende, dat míjn keuze is; ongeacht wat de rest ervan vind.
Een 18-jarige een Rolex geven druist tegen al mijn opvoedkundige principes in. Een Rolex koop je om je eigen succes te vieren. Of zoiets… Als je zoon in het jmJaar van de Slang geboren wordt, dan gaat hij doelgericht succes nastreven, maar wel in stilte. Onder de radar. De mensen in mijn omgeving die zo zijn dragen geen Rolex.
Dan dus gewoon kopen wat jij zelf mooi vindt. De band met horloge en zoon is een gok, maar de meeste zoons vinden het sowieso tof om iets te hebben dat zo van pa was.
Alvast gefeliciteerd!
Voor de geboorte van mijn dochtertje heb ik de Longines Conquest gescoord, groen, omdat dit de kleur steen is van de maand mei (emerald).
Voor augustus is het ook groen (peridot). Dus misschien ook een optie? Gezien je al in Longines sferen zit
Heb overigens niks met stenen maar vond dit wel een leuke koppeling.