Zoektocht naar een mooie diver

Ik ben opzoek naar een mooie diver alleen zie ik door de bomen de diver niet meer! Mijn oog is gevallen op een blauwe Omega seamaster 300m maar ik ben bang dat ik iets vergelijkbaars over het hoofd zie, suggesties zijn dus van harte welkom.

2 likes

Is er een budget dat je ons kan mededelen?

Is het een diver als tool of eerder als juweel/statement?

Davosa, Sinn, Tudo, (Grand) Seiko, Rolex, …

3 likes

Een Seamaster is prachtig. Ik beleef er zelf ook veel plezier aan, maar misschien is het een idee om ook eens naar een Breitling Superocean Heritage te kijken. Verder kan vrij weinig zo’n Seamaster van de troon stoten.

5 likes

Tis vrij subjectief uiteraard! Ga voor iets dat je mooi vindt, kunt betalen (zonder schulden te maken!) en wat lekker zit (proberen dus). Ik ben al een paar maanden (dat zijn jaren in HF tijd) tevreden met de omega smpc zwarte plaat:

Ik ben er nog steeds heel blij mee, zou geen andere kleur willen (zwarte pianolak is super cool), geen andere generatie (die wave dial vind ik niks). Alleen de band vind ik zo-zo om te zien, maar zit super

2 likes

5 likes

4 likes

3 likes

Wat je niet kent kun je ook niet over het hoofd zien. Des te makkelijker is de keuze :+1:

1 like

Als je het geld hebt kan je natuurlijk ook voor de echte gaan, of een nazaat bij Blancpain

2 likes

Een slag duurder, maar ook mooi: een Ulysse Nardin.

2 likes

Omega is een hele goede keuze, zelf ook gehad.
Of een breitling :

5 likes

De Tudor BB 58 .

6 likes

Ook leuk.

3 likes

Zelf ben ik op zoek naar de coolste nieuwe -non Rolex- diver.
Voorlopig ben ik hierop uitgekomen:
Keramische kast, 120h gangreserve, gouden rotor, 300m

en de runner up:

De SeaQ met Pano date:

6 likes

Oris maakt ook mooie duikers.

65 reeks: https://www.oris.ch/en/collection/divers
Aquis: https://www.oris.ch/en/collection/aquis

Geen suggesties. Seamaster 300m all the way. :grin: :muscle: Ik blijf het een geweldig horloge vinden.

5 likes

In dezelfde prijscategorie (en kleur) is er deze nieuwe Pelagos FXD

4 likes

Er staan ook een paar mooie Grand Seiko duikers in het blauwe deel en bij ten2two

Seamaster is de juiste keuze!

1 like

De zwarte Seamaster is ook fantastisch op rubber.
De combinaties die je met zo met een zwarte Seamaster kan maken vind ik persoonlijk wel beter.
Een van de weinige horloge waar rubber net zo mooi staat als op de stalen band.

4 likes