Zoektocht naar een 'speedy'

Hallo Forumleden,
Jullie hebben mij al een keer gelukkig gemaakt een een SKX031 voor mij gevonden.
Nu ben ik opzoek naar een ‘Speedy’ waarom? Omdat de Speedmaster reduced niet binnen mijn begroting ligt.
Ik vind het een prachtig Horloge met zijn 38mm en ‘Racing Heritage’ en ik vind hem bij mij Passen.
Mocht ik toch ooit een Reduced aanschaffen heb ik hem zelden om omdat ik dan te bang zou zijn om hem te beschadigen of wat dan ook.

Dus ben ik op zoek naar een Horloge die er op lijkt.

Wat ik graag wil:
Een Horloge van 38-41mm met Tachymeter
Die ik ook op verschillende banden kan dragen.
Voor ± €300-350 minder mag uiteraard ook :wink:
Liefst met zwarte Dial.
Mag vanalles zijn.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan zodat jullie een idee hebben waarna ik opzoek ben,
Ik vind de seiko’s gaaf omdat de Pushers iets weghebben van zuigerveren. Maar andere merken kan natuurlijk ook

Seiko SBPP001
sbpp001-2 (1)
Seiko SBTR021


Citizen AN0880-57e

Heeft iemand hier een andere goede suggestie?
Of heeft iemand iets vergijkbaars? Laat her hieronder weten!
Bedankt,
Casper.

Mods: als het topic naar het Lichtblauwe gedeelte moet verplaats hem dan of laat wat weten.

1 like

Dan Henry 1972

5 likes

Is de Bulova 96B251 geen goede optie? Weliswaar Quartz maar komt qua design dicht in de buurt.

Het maanverhaal moet je maar met een flinke korrel zout nemen want ik was laatst nog bij een lezing waarin de directeur van Bulova (destijds) zijn frustratie uitspreekt dat zij niet in staat waren een Bulova in de ruimte te krijgen. En de astronaut het nu ook weer tegenspreekt. Maar voor 500 euro heb je er een.

3 likes

Heb zelf een 1964-type; ben daar zeer tevreden over. Afwerking op hoog niveau. Ben van het type dat hier getoond wordt ook zeer gecharmeerd. :heart_eyes: :wink:

Bedankt voor je reactie!.
Ik heb in een ander topic de Dan Henry aleens zien langskomen. Ik vind het een best mooi klokje. Maar deze is niet echt een goede bandenswapper. En de Blauwe secondewijzer lijd mij af.

Ik heb zeker nog aan de Lunar pilot zitten denken.
Maar met zijn 45? Millimeter toch flink wat te groot voor mij.

Even ter voorbeeld, een 45mm lijkt al snel een wandklok bij mij.

1 like

Davosa race legend

3 likes

Goede suggestie! Ik ga hiereens filmpjes/andere foto’s van kijken. Deze is wel echt mooi.

Ja het heeft weliswaar korte lugs maar 45 mm is echt niet voor de gemiddelde pols. Goed dat je het al eens hebt gepast! Succes met de zoektocht! En ieder jaar wat geld opzij zetten, dan komt de echte Speedy er ook nog wel.

Als straks de Circuits weer opengaan vrees ik dat er niet veel geld voor horloge’s oozijgezet wordt :wink:

Iemand nog andere ideeën?

Speedmaster is zo’n gebalanceerd en iconisch ontwerp. Echte vervanging bestaat niet want het is dan toch allemaal net niet. Ik zou zelf dan denk ik voor iets anders gaan met dezelfde uitstraling zoals een Bulova moonwatch

edit: oh wacht die was al gesugereerd zie ik :stuck_out_tongue:

4 likes

Die Davosa Race legend is wel gaaf…
Maar nergens meer te verkrijgen.
Ik kwam deze ook nog tegen;
Graf Zeppelin Black line

Suggesties zijn nog zeker welkom. Heeft iemand iets liggen stuur mij een PB en wie weet.

1 like

Die Seiko spbb of de Citizen . Zijn voor mij de mooiste opties .
Die Davosa gaat mij irriteren door de naam ( spiegisch ) , en een Bulova is nog erger.
Zien er beide prima uit, maar iets staat mij tegen .

De Technos T4146SB.

8321c63eb18ebbddacb8df0e9ca5c0ca

2 likes

Bijna al deze horloges zijn niet meer te koop. Heeft iemand nog andere ideeën of misschien eentje waar Hij/Zij vanaf wil?

Is die Dan Henry een Mecha-quartz? Dus dat de Stopwatch 5-7x per seconden beweegt?

1 like

Yup - de chronograaf-teller dan dus, de centrale wijzer die normaal op 12 staat. 5 tikken per seconde, en een snelle reset - zoals bij een mechanische chrono. Ziet er overtuigend uit! :+1:

1 like

Doorsparen ook een optie ? :wink:
Des te blijer als je t.z.t. een ‘echte’ hebt.

Nu ga je wellicht geld uitgeven voor een ‘net niet’ horloge…

Heb zelf een Fossil Decker. Op rubber voor 120 en op staal voor iets van 150 euro te krijgen. Fossil is misschien niet het meest sexy horlogemerk, maar ik vind het een erg fijn horloge.
Is 44mm geloof ik maar valt kleiner.

1 like