Al een tijd bezig geweest om een geschikte “tank” te vinden, maar tegenwoordig zijn zelfs de homages erg aan de prijs te noemen.
In het verleden ben ik overgegaan tot aanschaf van een Seiko SWR052P1. Een ongekend mooi horloge, maar je raadt het al… te groot met zn 28x38mm en een lugwidth van 23mm.
Verkocht en ja, wat nu dan? Liever het zelfde horloge maar dan kleiner. Dan kom je automatisch uit bij een sfp608. Dit horloge is 25,5x35mm en zou daarmee een geschikte kandidaat zijn, als deze nog in productie was!
Toch maar 2e hands? Even speuren op ebay en andere bekende platformen, maar overal bizarre prijzen voor de sfp of iets dat maar een beetje op een Cartier Tank lijkt.
Totdat ik van de week even marktplaats open gooide, en ik een sfp606 tegenkwam. De werking was onbekend maar de staat leek prima te zijn vanaf de foto. De wijzerplaat is zonder romeinse numerals (die stond wel hoger op het lijste) maar met gewone markers.
Kleine twijfel en gewoon maar een (smerig) bod geplaatst met de gedachte dat het wss toch niet ging lukken.
Ik kreeg niet veel later het bericht dat ik hem over mocht nemen!
Geld overgemaakt en voor de brievenbus gezeten.
En daar was het pakket, keurig verpakt in bubbeltjes plastic envelop. Bij het openmaken verscheen het originele omdoosje met daarin “de” doos waar het horloge in zat.
Het horloge zag er een beetje goor uit. Ze hebben de vorige eigenaar ook meegestuurd denk ik.
Gelijk het horloge geopend en het bandje inclusief ex-eigenaar in de prullenbak geworpen.
De batterij die aanwezig was heeft gelukkig geen schade aangericht!
Nou, mooi! En nu we toch bezig zijn, laten we hem gelijk even verder demonteren zodat we alles even grondig kunnen schoonmaken!
Wijzerplaat was niks op aan te merken en zag er keurig uit. Kast, pakking en kroon waren wat minder fris. Maar na een grondige reinigen bleek er een heel mooi kastje onder te zitten.
Glaasje had wat kleine krasjes en puntjes maar goed, dat mag! De coating op de kast is perfect en weinig tot geen krasjes!
Dan maar weer in elkaar zetten, batterij erin en hopen op het beste. Maar hij liep! Kastje gesloten en een bandje die ik nog had rondzwerven erop gezet. Excuus voor de slechte foto’s, kunstlicht is om te janken.
Bedankt!