Zoektocht naar een volgende aankoop

Goedeavond!

Nooit gedacht een dergelijke hulpvraag te plaatsen, ik weet doorgaans precies wat ik wil en ook qua horloges kom ik vaak snel een model tegen dat ik wil.

De laatste maanden merk ik dat ik een beetje vast zit.

Om het eens af te wisselen wil ik het eens omdraaien. Ik vraag jullie hulp daarom om mij te helpen zoeken naar mijn volgende aanschaf.

Mijn criteria:

• Diameter van 40-42mm;
  • Zwarte of grijze plaat, maar er moet wel iets op te zien zijn. Het moet het oog trekken zegmaar (voor mijzelf, niet voor anderen)
  • met datum!
  • goede lume
  • Stalen band (of optioneel te kopen) met fitted ends;
  • Bekend merk en geen Kickstarters, die horen op oude motoren.
  • géén vintage;
  • Bij voorkeur een automaat, quartz mag ook in bijzondere gevallen, géén handwinder.

Mijn collectie tot nu toe:

Sinn 104 ST SA I in zwart
Hamilton Field Khaki Automatic 42
Oris Artix Date in blauw
Oris 65 Deauville
Seiko SNE537P1

Mijn budget ligt voor dit moment tussen de 500-700 euro. Hoeft zeker niet nieuw te zijn, ik ben dol op tweedehands. :shushing_face: Scheelt mij zorgen met het eerste krasje.

Verder mag nagenoeg alles. Divers, fliegers of alleskunners hebben de voorkeur.

Do your magic guys! Thanks!

3 likes

Best weinig informatie. Wacht denk je hiervan?

3 likes

Dank voor het meedenken! Die is zeker gaaf. Van Yema vind ik ook de Superman Heritage erg gaaf in 41mm. Ik vind de Rallygraf ook gaaf, alleen dan weer jammer dat het standaard quartz is, en 39mm.

1 like

Dit is een mooie ORIS :heart_eyes:

Ietske boven budget zie ik.

1 like

Die is zeker mooi! Staat er ook een in NL zie ik.

wat denk je van deze?
hij is wel 2mm groter maar een eco-drive (nooit een batterij wissel)
en hij heeft een nauwkeurigheid van…? enkel het uur verzetten bij zomer-winter uur :ok_hand:
en hij is leuk om dragen :smiley:

Wel eens een citizen geprobeerd? :ok_hand: stalen band kan je vinden voor +/-30 euro aftermarket en ze zijn van betere kwaliteit dan die OEM van citizen :innocent:

Best interessant! Vind de case en de bullhead erg gaaf, maar die 2mm is helaas net even te groot. Heb je wel nog het typenummer wellicht?

1 like

Ook op nieuwe hoor. Scheelt een hoop gewicht op een crossmotor om geen accu te hebben. :sweat_smile:

3 likes

Nog niet… Maar moet eerlijk bekennen dat het merk mij ook niet echt aanspreekt. Kan er niet mijn vinger op leggen…

1 like

Telkens meer van dit soort vragen hier…
Kijk even bij de Bijenkorf en de etalages binnen de coronamaatregels om eea uit te zuiveren!
Of de websites natuurlijk!

Dat is toch niet leuk joh… een forum is er om over horloges te kletsen. Dit is precies wat hier gebeurt. Oh en crossmotoren.

5 likes

ja hoor, dat is het AV0075-70E
als je overhoopt toch interesse mocht hebben kan je me altijd een PB sturen.

1 like

VoilĂ !

Uiteraard ook verkrijgbaar met een diameter van 41 millimeter.

Leuk maar boven budget. Wellicht tweedehands inderdaad.

1 like

De nieuwe Tissot PRX denk ik aan

1 like

Oeh zeker leuk! Lekker eigenwijs. Maar dan wacht ik wel op de automaat…

1 like

Ja, komt in juni dacht ik maar wel 650/700 euro. Wel een prima horloge !

1 like