Zoektocht naar een zomerklatser

Geachte leden,

Met de zomer in aantocht ben ik nog op zoek naar een leuke zomerklok. Ik vroeg me dus af of de leden van het forum mij niet wat inspiratie konden geven. Mijn checklist is als volgt:

• Niet groter dan 40mm (of hij moet heel klein dragen)
  • 200m water resistance
  • In mijn hoofd is het horloge een blauw; ik sluit echter een mooie pepsi dial (evt. in combinatie met een witte plaat) niet uit; zwarte horloges vallen wel af, want ik heb al een zwarte duiker
  • Liefst een horloge met toch wat ‘verhaal’ achter, dus van een gekend merk. Al ben ik zeker niet tegen micro’s als alles juist valt.
  • Het mag wel wat een ‘klatsertje’ zijn; het moet zeker geen horloge zijn dat super dun is
  • Op een bracelet. Bandenswappertje mag uiteraard, maar hij moet beschikbaar zijn met bracelet.
  • Liefst een automaat. Niets tegen quartz, maar voor deze even niet, tenzij letterlijk al de rest goed valt.
  • Geen kopie. Een homage mag zeker, maar geen Ali horloge wat eigenlijk een 1:1 kopie is van pakweg een Submariner.
  • Budget = tot 1000 euronen, maar het mag er ook een stukje onder zijn.

Ik had zelf al gekeken naar de Citizen Fujitsubo, en die lijkt me enorm leuk, maar die valt denk ik toch wat te groot om de pols? Iemand ervaring mee? Alsook heb ik al gekeken naar diverse Squales. Seiko is er uiteraard ook, maar ik heb al veel Seiko dus ik wil wel eens een ander merk proberen. Een Galo Super 200 heb ik al gehad maar die vond ik in het echt niet zo enorm fijn om de een of andere reden. Dus ik wilde toch nog even kijken wat de beste mensen op HF kunnen aanraden.

Alvast bedankt en zonnige groetjes!

Squale 1545
Certina DS action Diver

1 like

Ik lees dat je al veel Seiko hebt en eens iets anders wil proberen. Maar check dit dan! Zomerklatser written all over :palm_tree:

5 likes

Dat is inderdaad wel een mooie klatser. Weet je toevallig de referentie?

De Seiko Prospex SPB545J1

Past met bijna alle kleuren van banden, en komt op staal. Te vinden voor minder dan €630.

2 likes

Yema superman heritage

Zowel in quartz als automaat en in 41 en 43 mm. Rubber is aftermarket maar op maat gemaakt.

Groeten
Rutger

2 likes