Met de zomer in aantocht ben ik nog op zoek naar een leuke zomerklok. Ik vroeg me dus af of de leden van het forum mij niet wat inspiratie konden geven. Mijn checklist is als volgt:
Niet groter dan 40mm (of hij moet heel klein dragen)
200m water resistance
In mijn hoofd is het horloge een blauw; ik sluit echter een mooie pepsi dial (evt. in combinatie met een witte plaat) niet uit; zwarte horloges vallen wel af, want ik heb al een zwarte duiker
Liefst een horloge met toch wat ‘verhaal’ achter, dus van een gekend merk. Al ben ik zeker niet tegen micro’s als alles juist valt.
Het mag wel wat een ‘klatsertje’ zijn; het moet zeker geen horloge zijn dat super dun is
Op een bracelet. Bandenswappertje mag uiteraard, maar hij moet beschikbaar zijn met bracelet.
Liefst een automaat. Niets tegen quartz, maar voor deze even niet, tenzij letterlijk al de rest goed valt.
Geen kopie. Een homage mag zeker, maar geen Ali horloge wat eigenlijk een 1:1 kopie is van pakweg een Submariner.
Budget = tot 1000 euronen, maar het mag er ook een stukje onder zijn.
Ik had zelf al gekeken naar de Citizen Fujitsubo, en die lijkt me enorm leuk, maar die valt denk ik toch wat te groot om de pols? Iemand ervaring mee? Alsook heb ik al gekeken naar diverse Squales. Seiko is er uiteraard ook, maar ik heb al veel Seiko dus ik wil wel eens een ander merk proberen. Een Galo Super 200 heb ik al gehad maar die vond ik in het echt niet zo enorm fijn om de een of andere reden. Dus ik wilde toch nog even kijken wat de beste mensen op HF kunnen aanraden.
Dit is de enige Citizen die ik wil houden. Alle andere staan in het blauw. Dit is een horloge wat drie keer het aanschafbedrag waard is. De looks, titanium, kwaliteit en comfort zijn helemaal top.
Tot 1000 euro is er niets wat in de buurt komt van deze zomerklatser.
300m, Petrol - voor als je twijfelt tussen blauw en groen. Duitse degelijkheid, Zwitserse automaat. Gave kastvorm, anders dan de gangbare duikers in deze prijsklasse en je houdt nog wat peukengeld over voor een after market H-link shark mesh bracelet en wat Nato’s.
Ik ga het toch voorstellen: kijk even naar een San Martin SN0121T in zwart of blauw. Titanium, 39mm, de dial die Tudor eigenlijk had moeten zetten op de 39mm variant. Hij is prachtig, functioneel en nu bij 34 graden in Engeland ook heerlijk op de volledig titanium quick adjust band. Onder de 200-250 te vinden en houd de rest van het geld voor later over!
Dit heb ik voor de zomer aangeschaft. Hamilton PanEurop.
Was niet te duur maar had wel even service nodig. Kwam met originele nieuwe NATO en komt (incl service) nu rond de 650 eur.
Stalen band is niet te krijgen voor deze (voor zover ik weet) maar die NATO’s zijn er genoeg van te krijgen dus als die na de zomer lelijk is dan gaat er een nieuwe op voor volgend jaar. Grootte is goed, kleur is goed en draagt makkelijk.