Zoektocht naar GMT horloge (max 1500 euro)

Goedemorgen allen!

Ik ben voor de komende vakantie op zoek naar een ‘vakantie’ GMT horloge van maximaal 1500 euro.

Ik ben echter niet zo thuis in de GMT-wereld, en mijn zoektocht op internet heeft tot nu toe geen resultaat gehad.

Hebben jullie nog leuke ideeën? Liefst eentje die en beetje tegen water kan. Vintage zou leuk zijn, maar modern is ook helemaal prima.

Verras me!

Glycine Airman Base 22

of Glycine Airman SST

3 likes

Goedemorgen Jeroen,
TAG Heuer Carrera WV2113


Horloge komt uit 2004 :wink: ik sta altijd open voor een bod :slight_smile:

1 like

Vintage en tegen water kunnen is natuurlijk altijd een beetje een risico, je kent namelijk helemaal de historie van het horloge niet en moet het dus al minstens binnen doen voor onderhoud om zeker te zijn. Als je een juwelier vindt die onmiddelijk een test kan doen is dat ok, maar als ze het moeten opsturen dan ben je het horloge waarschijnlijk kwijt tot na de zomer.

Ik denk aan:

  1. Een wat oudere omega seamaster GMT
  2. Tweedehands Tag Heuer aquaracer GMT

Ik heb ook nog een spuuglelijke CCCP GMT, die mag je gratis hebben :smiley:

colt GMT ?

Vintage (look) , kan tegen water, gmt en als je geluk hebt… gebruikt voor 1500,-

Deze is al weg denk ik:

1 like

Hamilton GMT Auto ( meerdere modellen en kleurstellingen, alsmede stalen band )

http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/american-classic/jazzmaster/gmt-auto/h32605551

Deze Hamilton is erg mooi voor € 1.100,-. Maar met een budget van € 1.500,- moet je zeker iets naar je wens kunnen vinden lijkt me! :wink:

Oriëntstar DJ00001B en DJ00002W

Ook in het wit verkrijgbaar.

Succes,
Elf.

Net te laat, anders had je mijn Omega Seamster 50th Aniversary GMT kunnen overnemen :wink:

raketa traveller

C. Ward C60 Trident GMT

Precista Dreadnought GMT
http://www.timefactors.com/dreadnought.htm

Seiko SUN-serie. GMT die, zeg maar, ‘vrij goed’ tegen water kan :stuck_out_tongue_winking_eye: En heel veel horloge voor je geld.

1 like

Aquadive BS100 GMT
H20 Orca

Dit vind ik zo’n geweldig mooie GMT. Ik zag er dit jaar nog een paar langskomen op uhrforum rond je budget maar die waren snel weer weg.

gr, HJR

Ik denk dat ik wellicht wat te laat begin met zoeken. Misschien moet ik het maar gewoon even houden bij wat ik momenteel heb, en ofwel mijn 116610LV ofwel mijn Squale 1521 in het blauw mee neem op vakantie.

Om dit horloge te financieren zou ik de Squale 1521, een vintage Berios Squale en een originele Seiko 6309-7049 weg moeten doen. Eventueel budget op te rekken door ook nog mijn Seiko Cocktail Time te verkopen… ik weet het niet hoor, zijn wel gave horloges.

Als ik jullie adviezen zo even bekijk:

  • Glycine heb ik zelf erg weinig mee. Ooit eentje gehad maar niet onder de indruk.
  • Sinn vind ik ‘wel leuk’. Zie mezelf dan eerder voor een U2 gaan, maar dan vind ik de UX en U1 weer veel gaver. In ieder geval voor mij niet waard dit alles te verkopen.
  • Tag Heuer is leuk, maar dan zou ik de Heuer versie willen hebben. Helaas niet leuk genoeg.
  • Colt GMT zou ik erg gaaf vinden, maar enigszins lastig op korte termijn in deze prijsklasse te regelen.
  • Doxa zou ik graag eens proberen, maar zelfde probleem als de Colt GMT, en ik zou dan eerder voor de Aquadive opteren.
  • De Hamilton, Orient en Union zijn niets voor mij.
  • Orientstar vind ik wel oke, maar is een typisch horloge dat na een week weer verkocht wordt door mij.
  • Omega Seamaster GMT super tof, maar heb de blauwe non-GMT versie niet voor niets verkocht. Beetje verouderd design in mijn ogen.
  • Bij mij (vooralsnog) geen Russische horloges, en ook geen Christopher Ward in die prijsklasse. Niet aan toe nog.
  • Precista heb ik vervelende gevoelens bij. Die zal mijn pols zeker niet sieren (hoewel ik hem een tijdje geleden bijna had overgenomen van iemand).
  • De Seiko heb ik gehad, vreselijk ding. Ziet er leuk uit, maar vreselijk om te dragen. Super oncomfortabel en omslachtig.
  • Aquadive vind ik echt super, maar ik ben stiekem heel erg fan van de non-GMT bronze versie :frowning:
  • en tenslotte de Eterna, leuk horloge, leuk merk, maar ik denk een gevalletje leuker op de foto dan om de pols.

Poeh, niet makkelijk…

Hier is een leuke en goede Steinhart! :smile:Emailadres staat erbij vermeld1

http://uhrforum.de/steinhart-gmt-mit-keramik-luenette-t221657

Longines Conquest GMT

Of in het grijs

1 like