Zoektocht naar het perfecte casual horloge

Niets aan toe te voegen: de Nomos of de Oris!
Allebei top, onderscheidend en stijlvol.

Nb. De voorgestelde Longines, titanium, mag ook.

2 likes

Citizen NB1050-59A

4 likes

Met de opgegeven wenslijst is dit inderdaad ook het eerste waaraan ik dacht.
De blauwe versie gehad: heerlijk horloge. Oogt supermooi en zit als gegoten.

1 like

Louiis Erard: voldoet aan veel ‘eisen’, maar heeft een diameter van 40mm. Wordt gecompenseerd door een dikte van 7,1 mm.

3 likes

5 likes

De eerder genoemde Oris Roberto Clemente!! Alternatief:

Junghans Max Bill Edition 60
Edit: niet mee zwemmen, oké?

2 likes

11 likes

Ja, of deze…

7 likes

Gewoon doen.

Tophorloge. Comfortabel, robuust, mooie présence, mooie maat, kan altijd en overal en is een bandenbaas bovendien. 200m waterdicht met schroefkroon ook check. En het uurwerk is tof.

En voor 2880 Euro ploft de door jou gekozen referentie op de mat vanuit Duitse Chrono24 handelaren, dus da’s nog erg ruim onder de 3200 die je aangaf.

Enige nadeel aan Nomos is de wat zwakkere lume.

6 likes

Nieuw Squale model!
Voldoet aan alle criteria, behalve dat 't wel een duikertje is. Maar wel een heel cool, lekker retro exemplaar en volgens mij niet heel erg bulky.

FB_IMG_1668116708247

7 likes

Een nadeel aan Nomos in het algemeen is ook wel de lawaaiigheid van de rotor. Ik ben er inmiddels aan gewend en het zal allicht niet bij alle types even erg zijn, maar in vergelijking met mijn andere horloges is de Metro net een koffiemolen.

1 like

Overigens, van alles wat er in dit topic staat zou ik nog steeds de Ahoi kiezen.

2 likes

Je hebt gelijk, ik heb niet echt naar het wensenlijstje gekeken. Volgens mij komt onderstaand horloge aardig in de richting. Tweedehands prima mogelijk in die prijsklasse. Wel met datum aanduiding in elk geval goed weekend.

2 likes

Deze mischien ?

7 likes

Hee… Dat is wat voor mij. Cool. Dank voor het onder de aandacht brengen. :slight_smile:

1 like

Ik vind zelf de tudor 1926 erg mooi.

op de datum na voldoet hij aan de eisen volgens mij.
ik vind met de blauwe wijzers het mooiste maar je hebt hem in andere kleuren met wit en zilver.

2 likes

Ik heb een Tangomat Testuhr. Na de testperiode kon je een vragenlijst invullen, de enige kritiek die ik had was de lawaaiige rotor. Later kregen we ook een overzicht van wat de punten van de andere testers waren. Grootste overeenkomst was die rotor. Nomos gaf toen aan hier iets aan te gaan doen voor de productieversie. Blijkbaar is ze dit in bijna 20 jaar niet gelukt :wink:

Verder ben ik het met de anderen eens. Nomos is veruit de beste keuze hier. Ik durf te zeggen dat Nomos de meeste bang for the buck biedt buiten wellicht een Seiko5

1 like

Misschien de Longines Heritage Classic
Ik zag hem aangeboden worden voor €2330,-

10 likes

Gewoon dit icoon…

7 likes

Mijn idee: misschien toch een duikhorloge…

2 likes