Ja, dit zou inderdaad zomaar wat voor jou kunnen zijn!
No problem!
Ja, dit zou inderdaad zomaar wat voor jou kunnen zijn!
No problem!
Ik heb een neomatik en ik zou niet weten wat je bedoelt?
Dan heb je geluk.
Ik heb, net als @StefStuntpiloot, ook een Neomatik en weet ook niet waar je het over hebt.
Enige geluid is wanneer ik handmatig opwind, dan gaat de rotor ook rond, en dat hoor je. Maar tijdens het dragen is het horloge muisstil. Het is heel erg geen Miyota. Sterker nog, de kast is zo strak dat ik 'm zelfs amper hoor tikken, in tegenstelling tot m’n Archimede, bijvoorbeeld, waarvan de ETA goed hoorbaar is, omdat het een klankkast heeft.
De rotor gaat rond bij het handmatig opwinden? Als dat geen defect, is is het toch in elk geval zeer ongebruikelijk.
Google maar eens op “noisy Nomos” of iets dergelijks. Verhalen genoeg over rotorgeluiden.
Point taken en nu weer door met het topic
Ondertussen heb ik vandaag mogen passen bij een zeer vriendelijk HF lid, dank daarvoor! 36mm Nomos Ahoi is een perfecte maat voor mij.
Toch blijf ik benieuwd of ik nog iets gemist heb in de wondere horloge wereld, suggesties blijven welkom
Is de afleesbaarheid bij een lichte dial geen punt voor je afweging?
Je bedoelt dit in de zin van slecht afleesbaar op een lichte dial? In dat geval ligt het aan het ontwerp maar over het algemeen is dat geen punt van kritiek voor mij.
Met lichte wijzers wel inderdaad. Maar je hebt het in het snotje in ieder geval.
100m waterdicht???
Ach alle suggesties zijn een beetje flexibel volgens mij En aangezien er gevraagd werd naar een wit/zilveren dial en er uiteindelijk een donkere wordt gepast, zegt me ook dat niet alle eisen in beton zijn gegoten
Wel een mooi horloge die Oris
Voor de maat Pietertje
T is een mooie optie, welke versie van de Nomos het ook zal worden. Succes met je zoektocht Woutertje;-)
Het is zeer ongebruikelijk. De rotor stopt naar het schijnt ook met rondgaan wanneer hij volle veerspanning heeft. Defect is hij zeker niet, loopt als een zonnetje, zij het een tikkie snel. Mooie amplitude, afwezige beat error, soort van OK positionele variatie.
Maar ik hoef niks te googlen, hoor. Het is een tophorloge met een prachtig uurwerk waar ik al vijf jaar lang erg verknocht aan ben. Dus wat een ander over de Ahoi te zeggen heeft interesseert me minder dan ene reet, ze zullen me dat ding uit m’n koude dode vingers moeten wrikken. Ik heb 'm misschien minstens net zo hoog zitten als de Santos.
Hier nog een leuke blurb over de double click wheel assembly in de Neomatik. Zij het in een Tangente, maar toch, een 3001 is een 3001.
Nope. Gewoon doen.
Natuurlijk hoef je dat niet. Maar dat het ding lawaaiig kan zijn kun je dan wel lezen.
Simpel:
En al een tijdje in de aanbieding bij bouman dus ruim onder de 2k.