Zoektocht naar het perfecte casual horloge

Inderdaad: Tijdens het zwengelen wel, maar ik hoor 'm verder tijdens het dragen dan weer niet. Ik heb dat ding nog maar zo’n vijf jaar om, dus ik kan het natuurlijk mis hebben. :wink:

Sommige geluiden raak je aan gewend en worden onderbewust weggefilterd in de loop der jaren.:wink::grin:

1 like

Nog een suggestie: Formex Essence.

• Casual
  • Onder 2000 euro
  • Wit, zilver en parelmoer te krijgen
  • 100m waterdicht
  • Geen schroefkroon
  • 39x45x10 mm
  • Geen duiker, GMT of chrono
  • Doet het goed op leer
  • Wel datum
  • Automaat
  • Saffier
  • Lume

6 likes
1 like

Ik vind die formexen dus echt wel cool

1 like

Ik kaap dit topic even. Want ik las het met grote interesse. Ik ben al wat minder flipper achtig en ben mogelijks ook op zoek naar “iets anders dan een duiker met zwarte plaat”

De Nomos 40mm die hier in het blauw zo ik dadelijk doen…… moest ie 875eur kosten en niet 1.875eur, want ik merk dat ik moeilijk heb met dingen van meer dan 1.000 rond de pols te hebben. Voel me er gewoon niet goed bij.
Is er een Nomos-alternatief aan let’s say helft van de prijs? Tjah … geen manufaktuur uurwerk dan wellicht.

https://www.horlogeforum.nl/t/damasko-ds30-limited-windup-edition-full-set/425207/2

Volgens mij komt dit ver in de buurt van wat gevraagd word

1 like

https://www.stowa.de/en/Antea/

Stows Antea of Partitio.

Junghans Max Bill is ook een optie als je Bauhaus wilt.

1 like

Wat is het nou? Ver of in de buurt :thinking:

1 like

ver in de buurt

1 like

Oh je bedoelt erg :stuck_out_tongue:

1 like

Ik wou een paar voorstellen doen (TH Carrera Caliber 5 of een Longines Heritage Classic) maar die Nomos is echt een stukken leuker.

Ik wil ook een keer een Ahoi. :+1:

1 like

En dan eventueel op rubber.

4 likes

Ik zou ook de Nomos nemen uit de genoemde opties, ook al staan er een paar zeer fraaie andere opties tussen. (De Longines is ook een beauty, maar 39 is helaas te klein voor mijn pols)

Toch ook een kleine duit in het zakje doen, de nieuwe Seiko Alpinist “Rock face” tikt een hoop boxes.
Wel met datum, maar wat een plaat(je)

4 likes

Ligt eraan wat je een alternatief noemt. Een goed horloge, in soortgelijke stijl, met 200m waterdichtheid gaat volgens mij niet lukken onder de 1000 euro. Als één van die eisen overboord kan zijn er vele opties.

Een groot voordeel aan Nomos, vind ik, is dat 99,9% van de mensen die je tegenkomt geen idee hebben wat het is of wat het kost. En die 0,1% is niet het soort mensen dat jou een mooi horloge zal misgunnen.

Als het puur om het uitgeven van het bedrag gaat zou ik zeggen:

youre-worth-it-your-worth-it

I’m worth a lot more :rofl:

Neen … vind het gewoon niet fijn om met veel geld rond te lopen. Stel je beschadigd het, het wordt gestolen (stel dat iemand doorheeft dat het iets waard is). Nee … liever niet

Dat zal bij Nomos nooit een issue zijn geloof me. Alleen de echte horloge nerds kennen dit merk, voor de jan met korte achternaam kan het net zo goed een horloge zijn van drie tientjes :sweat_smile:

1 like

“Is dat zo’n Daniel Wellington?”

1 like

Bartmans, er is genoeg te vinden met een zwarte plaat. Hier al een paar voorbeelden binnen je budget, je kan ze zelfs allebei aanschaffen. En nou hup, mijn topic uit :wink:

Even back on mijn eigen topic, ik heb besloten dat het toch echt de Nomos moet worden. @PLP had al gelijk in het begin van dit topic. Specifiek de Ahoi 560 ofwel de 36mm zal het moeten worden. Ik heb een groot deel van het wereldwijde web afgestruind maar helaas overal 6 maanden levertijd en geen voorraad :thinking:. Ondanks dat het wel lijkt via Chrono of andere kanalen.

We zoeken nog even door, bedankt voor alle reacties en ideeën!

5 likes