Zoektocht naar het perfecte horloge

Dit dus:

9 likes

Wellicht zoiets; Vicotrinox Alliance mechanical:

2 likes

Hey Cas! Super leuk om jezelf op je 18e op hét (op dat moment voor jou) perfecte horloge te tracteren! Ik was toch al 24, toen ik de mijne kocht (die ik 27 jaar later nog steeds heb, btw). Anyway, een horloge dat er heel goed uitziet, prima tegen een stootje kan, (als je wil) een levenlang meegaat, heel goed waterdicht is, super comfortabel draagt en ook in een heerlijk kleurtje te koop is, van een merk met een geweldige heritage, ruim binnen jouw budget en dat je zéker niet op iedere straathoek tegenkomt, is de Squale 1521. Ik vind dit zo’n geweldig horloge, dat ik er inmiddels 3 heb. En dan nog een tip: koop 'm bij Q-watches. Dat zijn oprecht goede gasten, die niet alleen mooie horloges verkopen, maar ook echte service leveren. Nou ja, je bent klaar, dus. Look no further! :grin:
Squale 1521 for S$1,209 for sale from a Private Seller on Chrono24

https://www.q-watches.com/artikel/squale-1521-blue-ocean-polished-leather-nl

6 likes

Mooi voornemen Cas! Ik vind de Formex Essence een mooie optie, gezien jouw wensen en budget.

10 likes

Een Nomos Club Campus valt ook zeker binnen jou omschrijving. Komt ze niet vaak tegen (buiten het forum om) en je heb ze in vele leuke kleuren en afmetingen.
image

6 likes

Kijk dan eens bij het topic over Microbrand Only

3 likes

2 likes

Goed voornemen !! Ik hoop dat je vind wat je zoekt :ok_hand: Mijn budget rond die leeftijd was exact 100 euro en het werd uiteraard een Casio Gshock :grinning: Succes met de zoektocht en mocht het zover zijn dan foto’s !!

1 like

Iets van King Seiko? Tweedehands wel te krijgen voor jouw budget, nieuw geloof ik rond 1700,-

Plaatje voor t idee:

1 like

hi Cas,

Wat een superleuk plan!

Ik kan alleen maar zeggen: hold on tight and enjoy the ride!
:grinning:

1 like

Gewoon snuisteren in de hele Presage reeks van Seiko. Waanzinnige dials voor een aanvaardbare prijs. Gaan met wat onderhoud een heel leven mee. Wat je van je budget overhoudt doe je in je Grand Seiko spaarpot. Zo zou ik het doen.

1 like

Maak je borst alvast nat, want dat horloge dat je ‘nooit gaat verkopen’, zal uiteindelijk toch plaats maken voor iets anders wat je op dat moment mooi vindt.

Je smaak verandert en daarmee zal je concessies doen en evt je huidige horloges flipperen voor wat anders/mooiers.

Oh ja, je geld verdampt waar je bij staat :rofl:

En verder dezelfde tips als :arrow_up: en :arrow_down:

4 likes

Ik zou voor jou budget eens kijken op de website van Christopher Ward. Zullen weinig 18 jarigen mee rondlopen. Goede en mooie horloges en een mooie eerste stap

3 likes

Het merk Sartory-Billard kende ik nog niet, maar gezien je budget keek ik op hun site en hoewel enorm mooi is dat niet in de 1000-1500 euro range. Of je moet een nulletje over het hoofd zien. Aspiraties mogen er zijn.

Terug naar het budget, Longines Master Collection heeft mooie dials. Of zoals eerder genoemd Formex, (King) Seiko. Een tweedehands Tag Heuer Carrera 5 ligt ook in de bandbreedte op C24. Maar voor 2K is er veel meer te koop, maar ik rationaliseer nu…

Succes met je zoektocht naar je perfecte horloge Cas! Na 15 jaar actief verzamelen heb ik de mijne nog niet gevonden trouwens. Iets met eeuwige jeuk…

1 like

Ik wou dat ik een nulletje was vergeten… , Ik ben mij er dan natuurlijk ook van bewust dat de horloges die ik als voorbeeld nam ver buiten mijn budget liggen. Dit was ook meer als een iets in eenzelfde geest zou ik wel mooi vinden. En de eeuwige questie van het toch altijd maar eventjes net wat verder door sparen houdt ik niet eeuwig vol maar kan ik natuurlijk altijd proberen.

3 likes

Het perfecte horloge bestaat niet, hangt ook helemaal af van wat je wilt. Perfectie voor het oog of perfectie qua techniek ect. Als het om timing gaat, en dit is sec gezien de hoofdfunctie van een horloge ben je wat mij betreft het beste af met een solar powered, Radio/GPS controlled horloge. Dat gaat makkelijk 20 jaar mee, zijn niet te duur, erg nauwkeurig en als het op is koop je zo een nieuwe. Kies je voor het luxury segment dan kom je op een kermis waar de prijzen alleen maar zullen stijgen vaak voorbij het punt van het redelijke.

2 likes

Je wordt maar één keer 18, dus spendeer wat je dan hebt/bereid bent uit te geven. Voor 1500 euro kocht ik in 2011 mijn Longines Master Collection “vollkalender”, tweedehands welteverstaan, en ik voelde me als een hond met 7 l*llen. Nu kijk ik naar een titanium solar Citizen van 400 euro. En ik heb een handwinder chronograaf zonder datum incoming. Er is geen perfect horloge… Hooguit een perfect horloge voor de gelegenheid. En dan wil je nog steeds per gelegenheid willen wisselen…

Plaatje uit het archief voor de sfeer:

Inflatie is een bitch, je had op je 12e moeten beginnen.

5 likes

Dan zou ik zeggen: Doe dat gewoon. De Shunbun is mijn favoriet van die horloges die je noemt. Super ding. Waarom niet?

Overheen gelezen. Kut. Eh, kijken of je een Straum Opphav tegen kunt komen, ergens?

De door @SwissToni genoemde Formex Essence 39 is ook übertof. En hij zit lekker.

1 like

Dat was vroeger 'een beer met 7 oren. Tijden veranderen, zo ook de prijzen :grin:

3 likes

Hoi Cas,

Een mooie vraag.
Ikzelf heb alweer heel wat jaar geleden een horloge gekocht die toen even oud was als ik.
Een vintage Seamaster.

Die had al net zoveel levenservaring als ik en samen gingen/gaan we er nog iets moois van maken (ja, ik heb hem nog steeds en draag hem regelmatig met veel plezier en trots).

Wij zijn nu allebei 57 jaar en wat patina rijker. Ik heb er echt niet de hoofdprijs zoals voor een nieuwe GS voor betaald. En ja, ik heb ondertussen wel een GS, maar mijn oude vriend Seamaster doet daar niks voor onder.

Succes met kiezen, geniet ervan.

5 likes