Oe dat is ook zeker een merk om even naar te kijken
Dag Cas, alvast gefeliciteerd! En een top idee en, zeker als je 18 wordt, een horloge aanschaffen is altijd leuk. Het hele proces van zoeken, lezen, kijken, passen en uiteindelijk kopen is een mooie tijdsbesteding en meestal een herhalend proces!
Je hebt een mooi budget en daar kun je zeker wat voor vinden, al dan niet pre-owned!
Maar als ik even advocaat van de duivel mag spelen, wat dacht je van onderstaand model.
Het dekt een aantal van je wensen, motief op de wijzerplaat, de band is zo te zien je smaak en je ziet ze niet veel, ondanks de lage prijs. En dat laatste is wellicht ook een pré!
Verder is er geen risico van gigantische afschrijving. En dat laatste is een van de redenen waarom ik dit horloge hier nu toch naar voren breng. Door de jaren heen ben ik denk ik wel een meervoud van jouw budget ‘kwijtgeraakt’ aan afschrijving vanwege flipperitus, door begeerte gedreven ondoordachte irrationele acties, en hebzucht. M.a.w. normale symptomen die n.m.m. bij het uitoefenen van een hobby kunnen ontstaan. Niet erg, wel een klein beetje zonde wellicht, maar hoort erbij vind ik.
Enfin, mede dus daarom heb ik er ook maar eens een aangeschaft om te zien of het wat is. En nu ik er een heb vind ik dat zo’n Pagani best een goede kandidaat kan zijn. Hij ziet er goed uit vind ik, is echt degelijk gebouwd, mooie zware band en degelijke sluiting, waterdicht (zelf getest!) en ook nog eens accuraat, tot nu toe 0 seconden afwijking in 5,5 dagen.
Even off-topic: Enige wat ik een beetje een dingetje vind is dat het een zgn. ‘hommage’ is, wat op mij altijd een beetje als legale kopie overkomt. Dat gezegd hebbende; voor het geld is het gewoon een goed horloge en biedt veel waar voor je geld en heeft mij al een paar keer doen afvragen wie wie nu belazerd in de horloge industrie? Pagani vs. de ‘echte’ merken? De echte merken vs. ons consumenten? Wij onszelf omdat we nu eenmaal horlogegek en gevoelig zijn voor design, merkstatus, meningen van anderen, etc.
Ikzelf ben gewoon horlogegek en vind zo’n Pagani er leuk uitzien en koop hem daarom, maar doe er niet mijn Breitlings of Oris voor weg omdat die dan ineens best wel duur zijn en behoorlijk af kunnenschrijven.
In ieder geval veel plezier en succes met de zoektocht en keuze!
Homages zijn voor mij eigenlijk zonder uitzonderingen een no go
Wat ik wilde zeggen is eigenlijk; Koop niets overhaast ‘om maar iets te kopen’.
Het feit dat je 18 wordt is een mooie reden, maar wat nou als je dat tophorloge 2 maanden na je verjaardag koopt. Ook leuk toch?
Nee dat is idd ook zeker zo als het nog net niet is wacht ik nog een paar maanden
Idd, en zelfs dan niet: het perfecte horloge is tijdsgebonden
Oh ja, nog een tip…
Koop een bandenslet, dan heb je lekker veel variatie met hetzelfde horloge voor relatief weinig extra kosten
Daar heb ik eigenlijk al het perfecte horloge voor nu je het zo zegt, aleen geen bandjes . Dat wordt op rikketik maar een paar bandjes halen dus…
Hi Cas, alvast van harte gefeliciteerd! Ik stond destijds precies in jouw schoenen. Ik was toen wat minder voorbereid dan jij en ben een aantal juweliers in Amsterdam binnen gelopen.
Uiteindelijk naar buiten gekomen met een automatische Longines Hydroconquest, destijds gekocht voor rond de €1300.
Ik draag hem nog elke week maar ben nu wel op zoek naar een dresswatch, hiervoor valt mijn oog op een Longines Dolcevita
Succes alvast,
Zal je vast uit de droom helpen,
Er bestaat geen perfect horloge.
Daarom zitten we hier alle op het forum.
Leuk hoor, zo’n utopiaanse quest naar “de holy grail”
Even vanuit ervaring; ik heb al een aantal keren gedacht de “holy grail” te hebben aangeschaft. Uiteindelijk zijn deze toch weer vertrokken.
De ene keer om fondsen vrij te maken, de andere keer omdat er iets uitkomt wat “more-holy-grail” was.
Als je nu alreeds goed op de radar hebt staan wat jouw perfecte horloges zijn, zou ik zeggen, doorsparen en daarvoor gaan. Iets anders blijft dan toch een substituut.
Veel succes
+1!
Bestaat (er een woord voor) horlogemonogamie??
One Piece Collection?