Zoektocht naar jump-hour uurwerk

Goedenavond allen,
Aangezien ik wat tijd over heb tegenwoordig ben ik samen met mijn vader een projectje begonnen waarbij we zelf een horloge willen ontwerpen en maken met een 3D printer. Nou ben ik altijd al verliefd geweest op Jump-hour horloges uit de 20’s. Gewoon simpel, elegant en toch enorm interessant. Voordat we echt met de dimensies bezig kunnen zijn moeten we eerst een uurwerk kiezen. Het liefst wordt het een jump-hour uurwerk met 3 schijven voor de uren, minuten en seconden. Zoals bij het alpha horloge waarvan het plaatje is met een Sea-Gull ST-16 maar dan nog met de seconden. De seconde schijf is niet verijst maar vind ik wel erg mooi. Nou heb ik moeite om online een lijst met uurwerken te vinden. Heeft iemand tips over waar ik deze uurwerken kan vinden?

1 like

Kan zijn dat ik er een heb liggen.
Kijk snel voor je

nee, het is warm genoeg, :wink:

2 likes

Niet helemaal wat je bedoeld maar misschien helpt het in de zoektocht:

Dat zou helemaal mooi zijn!

Ja kom wel al een beetje bij veel seagull uurwerken uit

Oh ja het hoeft ook geen automaat te zijn zoals het alpha horloge. Ik verkies mooi slank boven een automatisch uurwerk :slight_smile:

Bumpje want ik kom er helaas nog steeds niet uit. Heb erover nagedacht om een uurwerk om te bouwen want voor de minuten en seconden hoef je alleen de wijzers te vervangen voor schijven maar dan moet het uurwerk nog steeds een Jump hour zijn…