Goedemorgen allemaal!
Na perongeluk dit forum een aantal maanden geleden hebben aangeklikt ben ik bang dat ik het virus te pakken heb. Wat een prachtig wereldje.
Gister bij Seiko in Amsterdam geweest voor de spb143. Helaas was er te veel twijfel. Nu wil ik mijn budget opschroeven naar 2000 a 2500 euro. Aangezien jullie de kenners zijn ben ik benieuwd waar jullie mee komen. Het liefst een metalen band en geen open hearth.
Kleine beginners fout die ik heb gemaakt. Als je voor een exclusief horloge gaat omdat deze 2e hands wel binnen je (opgerekte) budget valt. Hou er wel rekening mee dat onderhoud en bijvoorbeeld extra accessoires een stuk duurder kunnen uitvallen dan bij bijvoorbeeld Seiko. Mijn ervaring: een onderhoudsbeurt van een omega loopt als je een beetje pech hebt rustig over de 500 euro.
Welkom! Wat was het dat je deed twijfelen over de spd143? Denk dan een eigenschap die toch niet helemaal naar wens was? En wat vind je mooi aan horloges? Dat we nog een beetje meer richting hebben.
Goedemorgen! Dit klinkt misschien heel stom maar ik had de ring kleiner verwacht en het binnenwerk groter. Snap dat het persoonlijk is en waarschijnlijk een kwestie van wennen.
Welkom hier bij HF !
Er zijn zoveel mooie horloges.
Ik zou nog even verder ontdekken.
Inderdaad de Seiko’s hebben een kleiner binnen werk vind ik ook niet altijd mooi.
Maar er zijn er genoeg met groter.
Zou niet te snel kopen krijg je spijt van en je mag nog niet op het blauw.
Hoi Martijn, welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!
Dat is een vrij brede vraag, met wat randvoorwaarden. De opties zij legio, maar ik zou jou allereerst adviseren wat verschillende verkooppunten af te gaan en het e.e.a. passen, voelen en bekijken.
Zien wat jou echt aanspreekt en dan de vraag wat concreter stellen, misschien?
Met de informatie van nu, komen bij mij als eerste op:
Longines HhydroConquest
Longines Conquest
Oris Aquis
Certina DS Action
Ball Watch (draag ik vandaag ‘toevallig’)
Maar er zijn ook genoeg andere merken, die ruim binnen het budget vallen, zoals Citizen, Hamilton en Tissot (Gentleman) maar ook Seiko heeft natuurlijk een onvoorstelbaar breed en diep assortiment waar veel mogelijk is.
Succes en veel wijsheid met de zoektocht!
Nog een tip: neem geen overhaaste beslissing, neem de tijd om te kiezen. Jouw geld is morgen net zoveel waard als vandaag en het is overal welkom!
Vergeet Fortis niet! Mooi onafhankelijk Zwitsers merk met veel historie in de ruimtevaart en luchtvaart. Ook nog de uitvinder van het automatische horloge.
Ik heb de 79030N-0001 een paar weken geleden om mijn pols gehad… en als ik de 143 en als ik die dan vergelijk… snap dat het 3 keer de prijs van de 143 is maar de 79030N-0001 is echt een parel
Flink budget voor je eerste horloge, als je in de buurt van Amsterdam woont eens binnenlopen bij de Oris Boutique. Mooi merk met veel keus in deze prijsrange.