Het liefst Nieuw!
Na zoveel positieve dingen gelezen te hebben, vond ik hem tegenvallen in het echt. Wie weet zit die toch on mijn pols over een paar weken…
Kleine beginners fout die ik heb gemaakt. Als je voor een exclusief horloge gaat omdat deze 2e hands wel binnen je (opgerekte) budget valt. Hou er wel rekening mee dat onderhoud en bijvoorbeeld extra accessoires een stuk duurder kunnen uitvallen dan bij bijvoorbeeld Seiko. Mijn ervaring: een onderhoudsbeurt van een omega loopt als je een beetje pech hebt rustig over de 500 euro.
Welkom! Wat was het dat je deed twijfelen over de spd143? Denk dan een eigenschap die toch niet helemaal naar wens was? En wat vind je mooi aan horloges? Dat we nog een beetje meer richting hebben.
Goedemorgen! Dit klinkt misschien heel stom maar ik had de ring kleiner verwacht en het binnenwerk groter. Snap dat het persoonlijk is en waarschijnlijk een kwestie van wennen.
Die rechter vond ik mwah
Welkom hier bij HF !
Er zijn zoveel mooie horloges.
Ik zou nog even verder ontdekken.
Inderdaad de Seiko’s hebben een kleiner binnen werk vind ik ook niet altijd mooi.
Maar er zijn er genoeg met groter.
Zou niet te snel kopen krijg je spijt van en je mag nog niet op het blauw.
Hoi Martijn, welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!
Dat is een vrij brede vraag, met wat randvoorwaarden. De opties zij legio, maar ik zou jou allereerst adviseren wat verschillende verkooppunten af te gaan en het e.e.a. passen, voelen en bekijken.
Zien wat jou echt aanspreekt en dan de vraag wat concreter stellen, misschien?
Met de informatie van nu, komen bij mij als eerste op:
- Longines HhydroConquest
- Longines Conquest
- Oris Aquis
- Certina DS Action
- Ball Watch (draag ik vandaag ‘toevallig’)
Maar er zijn ook genoeg andere merken, die ruim binnen het budget vallen, zoals Citizen, Hamilton en Tissot (Gentleman) maar ook Seiko heeft natuurlijk een onvoorstelbaar breed en diep assortiment waar veel mogelijk is.
Succes en veel wijsheid met de zoektocht!
Nog een tip: neem geen overhaaste beslissing, neem de tijd om te kiezen. Jouw geld is morgen net zoveel waard als vandaag en het is overal welkom!
Edit:
Een plaatje van mijn Ball:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin dit een fenomenaal klokje vind. Nog wel even doorsparen dan
Vergeet Fortis niet! Mooi onafhankelijk Zwitsers merk met veel historie in de ruimtevaart en luchtvaart. Ook nog de uitvinder van het automatische horloge.
Zeker waar, dikke aanrader
Vertel waar zat je twijfel? Misschien kunnen we je dan nog tips geven voor andere modellen. Sowieso tof dat je Tudor op de radar hebt.
Hoi Patrick!
Ik heb de 79030N-0001 een paar weken geleden om mijn pols gehad… en als ik de 143 en als ik die dan vergelijk… snap dat het 3 keer de prijs van de 143 is maar de 79030N-0001 is echt een parel
Flink budget voor je eerste horloge, als je in de buurt van Amsterdam woont eens binnenlopen bij de Oris Boutique. Mooi merk met veel keus in deze prijsrange.
Wel goed dat je van alles aan het passen bent. Dat helpt zeker! Ik zou zeggen ga voor je doel. Gewoon rustig doorsparen.
Zeker een goede keus zo’n Tudor BB (staat ook hoog op mijn lijst).
Ik kan je alleen maar de tip geven, blijf rustig.
Hier in het blauwe deel komt een hoop moois voorbij maar je kunt je geld maar 1x uitgeven dus verschiet je kruit niet te snel.
Ga eens lekker rond passen (bv bij een Oris boetiek) en maak een lijstje wat je echt belangrijk vind (grote, kleur, merk, pasvorm, soort horloge zoals duiker of dresser).
Anders zou het maar zo kunnen dat je spijt krijgt en het horloge ook weer te koop aanbiedt (met verlies).
En als je dan zeker weet wat het wordt zou ik nadenken over nieuwkoop of 2e hands.
Er worden veel horloges aangeboden zeker op deze site welke zo goed als nieuw zijn met dan al een zeer mooie korting.
Succes met je zoektocht!
Oris Aquis!
Welkom, Martijn en nog veel plezier op ons forum. Succes met je zoektocht.
Welkom Martijn,
Goede raad van Mieske007.
Met dat budget is er genoeg keuze, waar je vooral de “tijd” voor moet nemen.
Succes met de zoektocht.