Zoektocht naar mijn nieuwe horloge

Goedenavond,

“Welke pannenkoek koopt er nou een horloge met moonphase? Wat heb je DAAR nou aan?!”

Dat was mijn mening 1 maand geleden.

Sinds de Certina DS8 Moonphase op de horlogemarkt voorbij kwam

ben ik eens wat plaatjes gaan zoeken op het internet…

En dat moet je dus NIET doen… Nu wil ik dus óók een horloge met moonphase, want ik vind het eigenlijk wel een erg leuke complicatie!

Misschien wel juist omdat ik de complicatie niet nodig heb, of omdat ik het wel handig vind voor de weerwolven met volle maan, ik weet het niet maar het kan dus hard gaan… (lekker voor de portomonnee ook) … :confused:

Ik was ook al een tijdje aan het kijken naar een “nette-maar-niet-te-dressy-bandenswapper” Vaag begrip misschien, maar ik bedoel bijv. geen seiko SKX/sumo, maar ook geen SARX/SDGM. - De HFLE AEVIG bijvoorbeeld

Als ik dan toch aan het zoeken ben, waarom zouden we die 2 horloges dan niet met elkaar kunnen combineren? Wel zo fijn voor het budget misschien en, ik zit nog niet zo lang in de hobby, maar 1 horloge kopen vind mijn vriendin per definitie beter dan 2 horloges kopen :smile:

Om mijn zoektocht wat meer doelgericht te maken en centraal te houden (en dus niet steeds tientallen plaatjes van horloges te downloaden en steeds weer een hele avond kwijlend naar verschillende horloges door te brengen) dacht ik hier even een topic voor aan te maken.

De eisen:

• nette-maar-niet-te-dressy-bandenswapper"
  • zwarte wijzerplaat (combineert het best imho)
  • maanfase complicatie (yay!!)
  • datum complicatie (dag/ maand / kalender complicaties zijn bonus)
  • niet-quartz

“Bonuseigenschappen”

• andere leuke complicaties
  • breedte bandaanzet 20mm (Ja, heb net 2 hele mooie bandjes op de kop getikt) :blush:

“gelukkig” kwam ik dit horloge tegen in het omega forum. 35765000 (met dank aan @moonphase )

Andere speedy van het internet:

Mijn hemel! Deze voldoet dus aan alle gestelde eisen! Maar dan de prijs. Op zich is een dergelijk budget niet compleet onmogelijk (je moet ook wat te dromen hebben, vind ik). Maar aan de andere kant is de vraag of ik wel WIL rondlopen met een horloge van 4k (manual wind) of duurder als automaat. …

Helaas is de dag om (de maan komt al op :wink: maar alvast 2 horloges die ik ben tegengekomen in mijn korte zoektocht

Longines:
Prijstechnisch iets gunstiger, mist de zwarte buitenrand die de Omega in mijn optiek zo “swap-a-licious” maakt

Seiko: (vind ik te druk en de bezel zitten “nokjes” op, dus een no-go).

Groet,

Toeter

Wat is je budget?

Deze heb ik in mijn kist

1 like

Wauw, die Longines is echt mooi!

Voldoet niet aan alle eisen maar deze mag er zeker zijn.

4 likes

Budget heb ik nog niet vastgesteld.

Ligt een beetje aan hetgeen ik ga vinden… En ook of ik het wel fijn vind om met een horloge van 4.000 rond te lopen. Ik heb me bij aanvang van de hobby namelijk niet zulke bedragen voorgesteld :smile:

Ergens tussen de 1,- en 4000,- dus :wink:

2 likes

Deze kunnen wel eens leuk in de aanbieding zijn:

Of de iets drukkere versie:

(Plaatjes gevonden via google: Oris complication)

1 like