Zoektocht naar nummer vier (Duiker) Laat de suggesties maar komen

Ik begin eindelijk een beetje stabiliteit te krijgen, wat een geflipper in 2021… Maar ben nu echt eens heel content met de 3 die ik nu heb (gevaarlijk om te zeggen hier :wink: )

Wil wat doelen stellen en me daar aan houden. Nu een Duiker en dan als nummer 5 sparen voor een volgouden dresser (Lange, VC, Breguet, Moser, etc)

Een Doxa had ik als duiker gekocht maar deze kwam defect binnen en mocht dus gelijk retour. Hij was misschien ook wel iets te grof achteraf.

Ik heb toen uiteindelijk gekozen om iets aparts als nummer 3 toe te voegen in de vorm van de Zenith Shadow. (wat een goede keuze was dat!)

De huidige set is perfect draagbaar door het jaar heen. Maar er mist iets wat perfect draagbaar is en ook nog eens mee kan naar de zon/zwembad/strand

Nu wil ik dus ergense in de komende maanden een nummer 4 toevoegen en deze moet aan de volgende eisen voldoen:

• Een duiker
  • Niet te groot en te veel een tool watch. De Pelagos heb ik gehad. Heel vet maar droeg ik utieindelijk alleen nog maar in de zomer op vakantie en dat is zonde voor die bedragen.
  • 39/41mm
  • Een bandeswapper zou leuk zijn
  • Sowieso op rubber te dragen OEM of een aftermarket tropic
  • Een mooie wrist presence
  • Heritage verhaal erachter zou leuk zijn
  • Budget: max €3000 maar mag ook een stuk minder, boeit eigenlijk niet zo veel

De keuze die het eerste instantie waarschijnlijk bij de meeste naar boven komt is een BB58 Zwart. Heel erg gaaf, maar ook wel erg voor de hand liggend.

Ben benieuwd of er nog leuke suggesties komen.

Dus in het kort wat gaan we hier aan toevoegen…

22 likes

Ball - Matterhorn edition

Think Out of the Box :wink:

1 like

Ik zou als eerste ook denken aan een BB58. Misschien dat een Diver van Longines iets leuks is. Of een Oris Aquis of Diver 65.

2 likes

Ik vind de longines skindiver altijd wel een mooi ding! Alleen net 42mm. Kan je voor de rest van je budget banden kopen :yum:

5 likes

deze foto is beter…

1 like

Ja heel voor de hand liggend en zeker niet origineel hier op HF, maar een heel fijn horloge

5 likes

Maar een antwoord mogelijk, Oris Aquis!

4 likes

Wellicht is de Oris diver 65 een optie, hou je nog geld over. Maar je mag mijn BB58 ook wel kopen, komt met extra rubber strap :sunglasses:

3 likes

Kleur kiezen :

En nagel van je duim laten groeien om bandje te wisselen :

9 likes

16 likes

4 likes

BB58 maar even de uurwijzer vervangen door iets dat niet lelijk is.

Als je iets minder voorspelbaar zoekt dan https://www.davosa.com/kollektionen/diving/

En als je iets meer kan uitgeven, een Seamaster 300.

Is de nieuwe Aquaracer iets voor je?

11 likes

Longines Legend Diver. Een van de weinige dressy divers die ermee wegkomt dat het geen toolwatch is.

1 like

Wellicht wekt hij niet het premium-gevoel op, maar wat mij betreft is de Baltic Aquascaphe beter dan wat menig Zwitsers premium-merk aanbiedt voor drie keer de prijs. Heerlijke maat, goede metalen en rubber banden. (en in meerdere kleuren/uitvoeringen te krijgen)

7 likes

Longines Legend diver of Omega 300 SMPC
( Omega valt iets buiten budget)

1 like

BB58 natuurlijk. Voor de hand liggend, ok. En er zijn er wel veel in omloop. Maar ik draag m’n horloges voor mezelf, dus vind de bb58 prima.

Al denk ik dat ze alle drie wel mee kunnen naar zon, zee en strand.

2 likes

Ik wou deze Baltic ook voorstellen, vind 'm gewoon mooi en budgetvriendelijk, als ik dan iets anders moet voorstellen,in dezelfde prijsklasse, de Lorier Neptune dan maar …

images

3 likes

De Oris Aquis is een optie, prima duiker maar je zou ook voor een Squale kunnen gaan.
Maar met een budget van €3000,00 zijn er vele mogelijkheden, misschien staat er wel iets leuks in het blauw.

2 likes

Dat is een heel verfijnde duiker :ok_hand:
Zo kan het dus ook!

2 likes