Ik begin eindelijk een beetje stabiliteit te krijgen, wat een geflipper in 2021… Maar ben nu echt eens heel content met de 3 die ik nu heb (gevaarlijk om te zeggen hier )
Wil wat doelen stellen en me daar aan houden. Nu een Duiker en dan als nummer 5 sparen voor een volgouden dresser (Lange, VC, Breguet, Moser, etc)
Een Doxa had ik als duiker gekocht maar deze kwam defect binnen en mocht dus gelijk retour. Hij was misschien ook wel iets te grof achteraf.
Ik heb toen uiteindelijk gekozen om iets aparts als nummer 3 toe te voegen in de vorm van de Zenith Shadow. (wat een goede keuze was dat!)
De huidige set is perfect draagbaar door het jaar heen. Maar er mist iets wat perfect draagbaar is en ook nog eens mee kan naar de zon/zwembad/strand
Nu wil ik dus ergense in de komende maanden een nummer 4 toevoegen en deze moet aan de volgende eisen voldoen:
Een duiker
Niet te groot en te veel een tool watch. De Pelagos heb ik gehad. Heel vet maar droeg ik utieindelijk alleen nog maar in de zomer op vakantie en dat is zonde voor die bedragen.
39/41mm
Een bandeswapper zou leuk zijn
Sowieso op rubber te dragen OEM of een aftermarket tropic
Een mooie wrist presence
Heritage verhaal erachter zou leuk zijn
Budget: max €3000 maar mag ook een stuk minder, boeit eigenlijk niet zo veel
De keuze die het eerste instantie waarschijnlijk bij de meeste naar boven komt is een BB58 Zwart. Heel erg gaaf, maar ook wel erg voor de hand liggend.
Wellicht wekt hij niet het premium-gevoel op, maar wat mij betreft is de Baltic Aquascaphe beter dan wat menig Zwitsers premium-merk aanbiedt voor drie keer de prijs. Heerlijke maat, goede metalen en rubber banden. (en in meerdere kleuren/uitvoeringen te krijgen)
Ik wou deze Baltic ook voorstellen, vind 'm gewoon mooi en budgetvriendelijk, als ik dan iets anders moet voorstellen,in dezelfde prijsklasse, de Lorier Neptune dan maar …
De Oris Aquis is een optie, prima duiker maar je zou ook voor een Squale kunnen gaan.
Maar met een budget van €3000,00 zijn er vele mogelijkheden, misschien staat er wel iets leuks in het blauw.