Hoi allemaal!
Ik ben helemaal nieuw op het forum, hoewel ik een aantal horloges bezit nooit echt aan gedacht op mij op een forum te begeven. Maar door een recente zoektocht zou ik mij toch graag wenden tot jullie kennis en kunde.
Een aantal jaar geleden is mijn vader overleden en zodoende in het bezit gekomen van een aantal horloges. De horloges die ik mij het beste bij hem kan herinneren zijn Tressa automaten met blauwe wijzerplaat. Onlangs kwamen deze bij het opruimen weer boven water. Nou zijn dit geen hele speciale of kostbare horloges, maar sentiment. Je kent het wel. Het idee is om ze allebei op te laten knappen zodat mijn broer en ik allebei een goed horloge hebben als draagbare herinnering.
Nu is bij 1 van de 2 ooit de band vervangen, en zit er nu een (m.i.) onjuiste band aan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het horloge er origineel uit heeft gezien. Echter is Tressa opgedoekt en kan er elf bar weinig over vinden, en al helemaal niet dit model.
Het zou mooi zijn als ik weet wat voor band eraan zat, en hopelijk kan ik deze dan ergens lokaliseren en het horloge in ere herstellen.
Het horloge
Achterzijde