Angelier: realisatie van mijn perfecte dresswatch

Zo wat een onwijs respect voor dit mooie traject.

Niet mijn eerste keus/stijl horloge maar als ik zou moeten kiezen dan heeft zwart de voorkeur. En als ij dit horloge ergens in een vitrine zou zien liggen en er staat een prijskaartje van 3k bij zou ik niet gek opkijken alleen kijkt een heel groot deel van de mensen jammer genoeg eerst naar een tekst met het merk en dan pas verder.

1 like

Wat een gaaf project! Mooi om te zien hoe het proces gaat van idee tot eindproduct. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jou droom horloge

1 like

Ik kwam pas vandaag een foto tegen van dit horloge op Instagram tijdens het scrollen. Ging er eerst voorbij, maar ik moest toch ff terug scrollen. Wat een mooi ding waren mijn eerste gedachte. Bij verder onderzoek bleek het ook nog eens van Nederlandse bodem te zijn. Ik zou nooit een dresswatch kopen, maar dit is een horloge die dat toch zomaar eens zou kunnen veranderen! @vierport je hebt tot nu toe echt een geweldig horloge neergezet met geweldige specs! Zelfs de naam stoort mij niet (las in dit draadje dat het voor sommige als storend wordt gezien). Chapeau voor al het werk wat je tot nu toe hebt verzet! Ga het project zeker volgen en ik mag hopen dat ie flink duur wordt, anders ben ik bang dat ik ineens een dresser om mijn pols heb dit moet je natuurlijk als compliment zien​:sweat_smile: :face_with_peeking_eye:

3 likes

Wie boven het maaiveld uitkomt en zelf iets ontwikkelt krijgt al snel kritiek.
Voor een dagje naar Antwerpen sluiten dit soort sujetten een reisverzekering af, maar nooit te beroerd om mensen die risico nemen even aan te pakken.

Nare menselijke eigenschap waar TS zich gelukkig niets van aantrekt.
#respectvoorhorlogebouwers

En daarom nogmaals:

6 likes

Ik vind Angelier erg mooi staan op de dial en ik lees het ook op z’n Frans net als veel van de Zwitserse horlogemerken. Internationaal zal de naam het erg goed doen denk ik, ook vanwege het Angel / Engel deel.

4 likes

Gaaf! Kunnen we ons opgeven voor een exemplaar of niet?

Het is gelukt hoor :sweat_smile:

Subscribe

18 likes

Super! Ik ben benieuwd :smile:

1 like

De meeste info zal ook wel hier verschijnen, maar toch …

4 likes

Volg beide kanalen

1 like

Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Zal dit zeker volgen

1 like

Geel heeft het niet gehaald? Staat niet in de opsomming, wel in de foto’s.

1 like

Ja, goed opgemerkt! De poll en reacties wijzen uit dat het toch wel het minst populair is. Daarbij had ik zelf ook al een andere voorstelling bij deze wijzerplaat. Is wel jammer, want het glossy zwart en ivoor waren de eerste gedachtespinsels die ik had.
Dus ze staan er half bij (1 foto en in de beschrijving ivoor). Definitieve keuze maak ik wanneer ik de uurwerken heb en het saffier en de bezel kan monteren.

7 likes

Wow, wat een ongelovelijk mooie horloges! Precies waar ik aan denk bij een dresswatch! Erg mooi!

3 likes

Ik volg dit draadje al vanaf het begin en het horloge ziet er heel mooi uit.
Maar ik heb alleen 1 dingetje wat ik persoonlijk niet zo mooi vind en dat is het “gat” in de minutenwijzer.
De minutenwijzer is (denk ik) gemaakt om er nog een secondewijzer in te zetten maar die zit ergens anders dus is er dan geen dichte minutenwijzer te vinden/maken zodat je dat gat niet meer ziet?

Verder een mooi en strak horloge zowel in zwart, zilver, groen en geel!!

1 like

Die minutenwijzer zit uiteindelijk op de minuutpijp dus dan zit er geen gat meer :thinking:

1 like

Het ziet er wel zo uit, ergens. Snap de opmerking wel maar ik weet niet of het beter zou zijn moest dat helemaal dicht zijn :slightly_smiling_face:

De wijzers liggen gewoon los op de wijzerplaat voor de foto omdat er geen uurwerk in zit, zodra je de boel echt monteert zit dat gat gevuld met de minuutpijp die dezelfde kleur heeft en dicht is.

Mocht je een wijzer met een dichte bovenkant willen maken wordt de wijzer dikker omdat dat dan bovenop je minuutpijp komt.

3 likes

Is wel mooier. :blush:

2 likes

Of saai? :wink:
Zelfs Patek doet dat niet:

4 likes

Oef, onder de gordel. :rofl:

giphy (2)

3 likes