Zoektocht naar sportieve daily beater: 35 tot 37 diameter

Je zegt het! Verkoper sluit achter mijn rug nieuwe deal met andere kandidaat koper, terwijl er een deal op e-mail staat.
Geen Maen dus en de jacht is terug open…

Archimede is leuk, zoveel kan ik wel zeggen. Ik heb de klassik waar ik een beter saffiertje voor had moeten scoren, maar de Outdoor heeft AR coating en is eminent afleesbaar.

1 like

Ik weet niet of het nieuw moet zijn maar is een jonge vintage Eterna Kontiki niks?

Je hebt wat diver achtige modellen (deze is erg dun, chronometer en relatief korte lug to lug)

Of in de fieldwatch achtige look:

De klassieke kontiki kast…dial misschien iets te 90ties… Dit type heeft schroefkroon

De mooiste jonge vintage vind ik de eterna kontiki 1958…maar daar kon ik geen leuke/goede van vinden op het moment.

Groet

Zeker niet lelijk en mooie vintage uitstraling, die Eternas.
Maar boven het budget en mijn voorkeur gaat uit naar jong gebruikt of nieuw.
Maar bedankt voor de tip.

Allen hebben de mogelijkheid te bieden, maar het moet wel je ding zijn idd :wink:

Sorry alvast voor de ‘necro-bump’, maar
@Otter Ben je er uiteindelijk nog uitgekomen?

Ik zit met precies dezelfde zoektocht en eisen; beetje vintage/retro diver die wel een beetje ‘dressy’ mag zijn, maar liever niet te groot (ook polsen van net geen 16cm omtrek hier).
De Halios Seaforth met die sunburst blue dial en stalen bezel vind ik de mooiste, maar is wat groot (41mm).
Maen Hudson 38mm en Baltic Aquascaphe (en in mindere mate Meraud Bonaire) staan ook hoog op het lijstje voor me.

1 like

Haha, wow das al effe geleden.
Maar eigenlijk blijft het onopgelost.
Heb een Skx013 geprobeerd en een Orient Star.
De Orient is en blijft een toppertje. De SKX is sexy om de pols, vooral op de jubilee, maar te duur voor het uurwerk dat er in zit.
Ondertussen al verscheidene horloges gekocht en weer geflipperd, maar een echte beater heb ik nog steeds niet.

Succes met de zoektocht en laat zeker even weten wat het geworden is.

2 likes

Ik snap je helemaal mbt de SKX013.
Daarnaast vind ik zelf de dial ook iets te druk met die grote ronde indices.
Toen ik er net door deze thread achter kwam dat die C Ward C65 Vintage in 38mm er is, is die ook op m’n shortlist erbij gekomen. :heart_eyes: Alleen jammer van dat logo op 9 uur.

Maar is die Glycine 36mm niks voor je? Beetje diver/tool/dress combi, binnen budget, Zwitserse ‘guts’…
Of een Hamilton Khaki Field Mech; 38mm. De dial zelf draagt kleiner, maar de lug-to-lug is wel weer 47mm.

Ook al over nagedacht, over de Glycine, maar net te braaf, misschien.

1 like

Ook dat snap ik. Vind hem zelf net te vlees noch vis-achtig.

Waar ik momenteel vooral op spaak loop is een relatief kleine diver (+/- 38mm), zonder lompe indices, zonder een belachelijke kastdikte (idealiter <11mm), die een stalen bezel heeft. Dus iets wat hem smoel geeft, maar niet te schreeuwerig op de pols is.

Vandaar dat die Halios Seaforth met z’n 41mm me zo intrigeert; hij is een maatje (te) groot, maar voor de rest, ticks all the right boxes…voor mij dan.

Ook de Khaki Field stond een tijdje op mijn lijstje, maar aangezien ik weinig sympathie heb voor nato’s en de khaki een gapende kloof heeft tussen de kast en de lugs, wordt dat op een leren band ook niks , vrees ik

Check dan effe het Show Your Hamiltons topic. Ik toon daar m’n KFM op een leren racing strap, welke best dik leer heeft. Hierdoor vallen die lug gaps wezenlijk minder op.

1 like

Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens bekijken.

Vandaag een horloge review hiervan online gezet. Is goedkoop, beater, sportief en 36mm!

Maar volgens mij alles behalve wat OP bedoeld?

Ik heb de Maen Hudson Jet Black en die heeft inderdaad een dresser uitstraling. Het ‘kleine’ formaat, de fijne indices op een glanzende wijzerplaat, de brushing hebben echt een mooie uitstraling. Ik draag het horloge weinig en heb al enkele keren overwogen om te verkopen maar telkens als ik het in mijn handen heb slaat de twijfel toe.

Als je met OP mij bedoeld, topic is al een jaartje oud of zo.
Maar ik blijf wel uitkijken naar iets leuks in 36 -37mm.

1 like

Geen idee wat hij van een Seiko 5 vind?

dit vind ik zelf ook tof uitzien. Ben gek op blauw…helaas 40mm https://www.invictastores.eu/nl/heren/invicta-pro-diver-27544-unisexhorloge-40mm/

Oyster perpetual ja, dat is ook een goede. Alleen niet binnen het budget van 600 euro.

1 like

Been there done that.
Hoegenaamd geen Seiko fan.
Al had ik met de SKX een haat-liefde verhouding.