Zoektocht naar sportieve daily beater: 35 tot 37 diameter

Al geruime tijd aan het denken om een echte daily beater toe te voegen aan de collectie.
İets sportiefs : duiker,tool, field.
Maar:

  • kastgrootte mag niet groter zijn dan 37mm, lug tot lug niet groter dan 45mm
  • uurwerk: automaat of handwinding
  • budget : 600 Euro.

Wat ik mooi vind:
Archimede Outdoor Protect
Oris Diver
Seiko SKX

Alle tips die mijn zoektocht kunnen vergemakkelijken worden in dank aanvaard.

Otter

Glycine Combat 6 Classic 36

5 likes

Die is weliswaar 38,7 maar maar 43,5 lug tot lug. Die moet je toch passen?

Eigenlijk zou ik eens tot bij jou moeten geraken in Nederland en hem gewoon passen, Jaap.

1 like

Hoe meer tips, hoe moeilijker de zoektocht :wink:

1 like

Zonder twijfel de SKX013, met ongeveer 1/3 van je budget. Die ene milimeter even negeren.

3 likes

Glycine combat 6 is idd een ideale daily beater!

1 like

Heb je eens bij ten2two gekeken, heeft wel wat liggen met jou wensen

Hmm, valt niet binnen jouw max. 37mm maar voor de rest ben ik super tevreden met mijn 39mm Longines Hydroconquest. Ik heb hem via het blauwe forum kunnen aanschaffen binnen jouw budget (wel tweedehands dus) en ik vind het een horloge met een heel eigen gezicht.

1 like

Net een fractie te groot en iets te duur, maar ik vind deze erg fraai; C65 Trident Vintage Edition:

Ook leverbaar met stalen band.

7 likes

Ik zou ook gaan voor de skx013, bestel er een strapcode bij en laat eventueel saffier & een keramische bezelring plaatsen en je hebt voor onder de 300 euro iets zéér degelijk!

İs me net ietsje “too dressy”

1 like

İk loop daar de virtuele deur plat, man !
Elke dag zit ik me daar te verlekkeren op de archimede Outdoor en de Precista…

Maar ik heb dus echt maar een polsomtrek van 16 CM en wil iets dat echt mooi om/op de pols valt.

De grootste kanshebber tot op heden.
Maar ik ben niet zo’n Seiko fan en hoop stiekem op iets dat net iets minder populair is dan een Seiko of Tissot

Kopen…passen…wordt het niets, dan raak je hem hier gelijk weer kwijt. En ver onder de helft van je budget.

1 like

Ok, nog een andere toolwatch dan: Van de Victorinox Inox bestaat ook een 37 mm versie (de rechtse dus).
Alleen wel een quartz uurwerk. :thinking:

2 likes

Perfect lijkt me toch? Kleiner merk, sportief maar ook netjes/neutraal. Is wel iets duurder en groter in diameter, maar een duiker draagt altijd wat kleiner.

1 like

Oris diver 65 vind ik een mooie diver 36mm, maar prijzig. Zelf heb ik de Seiko skx013, zeker aan te bevelen.

1 like

Deal in de maak voor een Maen Hudson 38 no date.
En dat voor de prijs van een skx013!

Valt net buiten de specs wat betreft voorkeursafmetingen, maar vind hem met het ETA elabore en het domed saffier wel uitsteken boven de skx .
Ook is de dial veel netter en spreekt de “vintage” stijl me aan.

De Archimede Outdoor heeft dus weer het onderspit moeten delven. Hij komt er niet.

Zeg nooit nooit. Het is een retecool horloge. Ik heb de zwarte vast gehad, maar de Schwartzwalder groen is mijn loer-model.

1 like