Ben al een tijdje op zoek naar een ultraplat horloge voor dagelijks gebruik naar het werk. Dus eentje die makkelijk onder een manchet van een overhemd past en onder de mouw van een strakke trui gaat. De klokjes die ik nu heb, zijn hier eigenlijk net te dik voor.
En ja, er is zo ontzettend veel aanbod… Daarom dat ik jullie hulp inschakel. Ik heb namelijk een Frederique Constant slimline quartz op het oog maar vind deze wel er klassiek met zijn romeinse cijfers. Wel erg gecharmeerd van de eenvoud en het merk.
Verder is het lastig te achterhalen op internet welke horloges nog meer erg plat zijn, dagelijks naar het werk gedragen kunnen worden en niet al te klassiek ogen. Budget is max 500 euro. Wat zou nog meer in aanmerking kunnen komen in deze categorie? Kortom, wat mis ik?
Wellicht vindt je zoiets wat. Het platste quartz uurwerk met datum, nog bij seriouswatches.nl verkrijgbaar. Binnen je budget. Beetje sportiever, hele mooie kwaliteit en wat anders dan anders.
Opgelost!
In de categorie dresswatches kies je natuurlijk voor een vintage Omega Seamaster!
(en natuurlijk een automaat of handopwinder; quartz…doen we niet aan )
Enig idee wat je ultraplat vind? Want veel horloges met gemiddelde dikte kunnen prima onder een overhemd i.c.m. manchet.
Dus als dat de richtlijn zit, dan zit je bij de meeste horloges wel goed.
Nomos, Hamilton zijn al mooie kandidaten volgens mij. Kijk ook eens bij Longines (twijfel enkel of het budget dat red) of Tissot en natuurlijk veel mooie vintage mogelijkheden.